17. april 2010

Så feil kan man ta!

To ganger i uka tar jeg Alida og Andrine med meg til en Åpen barnehage. Vi leker, har sangstund, spiser matpakke rundt langbord... Og jeg får litt voksenkontakt og utløp for pratesjuka.

Det er kjempefint - og god trening for ungene, til de skal i barnehage til høsten.

Som sagt, det er nesten like mange voksne som barn der. Noen snakker man mer med enn andre. Det er naturlig.

Jeg har de siste gangene snakket litt med en pappa som er der med gutten sin. Pappaen ser litt skummel og tøff ut. (Jeg mener ikke med dette å snakke slemt om noen - så les videre!)
Han har et utseende som mange vil forbinde med øldrikkende biker-type: Han er ikke så høy, kraftig/tettbygget, skjegg, ring i øret, veldig grov whisky-stemme...... Jeg var forutinntatt nok til å tenke at han sikkert jobbet innen bygg og anlegg, kjørte langtransport eller annen kjempestor bil, heltids rockemusiker eller noe annet veldig tøft!!! Og det kunne han sikkert gjort....

Mannen er superhyggelig og snill og pratsom. Og sist gang ble det naturlig å spørre hva han jobber med. Og jeg hadde aldri gjettet: Han er yoga og pilatesinstruktør. På et av byens største (om ikke det største) pilatessenter.

Jeg ble så (positivt) overrasket - og han kunne nok ane overraskelsen - og samtidig ble jeg litt skamfull og skuffet over meg selv, over hvor forutinntatt jeg hadde vært. Så feil kan man altså ta! Og jeg skal vokte meg for flere ganger å anta noe utfra hvordan noen ser ut.

6 kommentarer:

  1. Ho ho ho. Jeg er også sånn at jeg plumper ut med det jeg tenker og så kommer på at det kanskje var litt fornærmende, uten at jeg jo mente noe som helst vondt med det.

    SvarSlett
  2. He he - jeg tror ikke han tar det ille opp. Han er nok sikkert vant til at folk har en mening om "hvem han er". Og dessuten er han kav trønder og veldig blid :)

    SvarSlett
  3. Uhuuu, dette kan jeg kjenne meg igjen i. Har gjort det selv mange ganger. Vært forutinntatt atså. Fy meg! :)

    SvarSlett
  4. Hehe...fort gjort gitt. Men det er nok ikke første gangen noen har tatt feil av yrket hans. Det er jo forresten merkelig hvordan vi antar hva folk gjør ut fra utseende. Jeg gjør det selv og ;)

    God lørdag!
    Klem.

    SvarSlett
  5. He he, jeg kjenner til det, ja! Noen ganger har man rett, mens andre ganger tar man heeelt feil.

    Ang besøkstall og kommentarer - det begynner jo å ta seg opp her og;)

    God helg, du dyktige dame!

    SvarSlett
  6. Jeg ler godt av dette innlegget, rett og slett fordi vi begge tenkte akkurat likt om nettopp denne mannen. Han er en interessant og artig fyr. Jeg plumpet ut med nesten den samme kommentaren og endte med å be om unnskyldning for min overraskelse...
    Jeg presterte å si noe som at " I mitt hode er de som driver i din "bransje" MYE mer blodfattige av utseende... *Ler*

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails