29. april 2010

Endelig fredag. Og litt fest.

Fredag skal jeg ut. Jeg mener ikke ut, som i ut på butikken, ut å leke, ut å trekke frisk luft... Eller Jo, jeg skal alle de tingene også. Men jeg skal UT. Mor skal på fest. Og gurimalla - jeg gleee-heeeder meg!

Jeg skal treffe en sabla fin gjeng. Det er de nyeste vennene mine mine. De jeg søkte til i et nettforum, da jeg til min store overraskelse fikk vite at jeg ikke bare var gravid - men ventet tvillinger. Disse damene ventet også tvillinger. Vi begynte å henge sammen på kafé, sånn midtveis i svangerskapet. Mange ble tidlig sykemeldte fra jobbene sine. Og jeg var fleksibel og drakk kaffe med damene akkurat når det passet meg.

Vi ble en fin gjeng. Og vi ble barselgruppe før ungene kom til verden. Og da ungene etterhvert kom i par - fortsatte vi å møtes ukentlig. Da møttes vi hjemme hos hverandre. Det er ikke mange kafeer i byen som ønsker 12-13 tvillingvogner velkommen. Og vi har på det meste vært 13 damer og 26 babyer hjemme hos en av oss til lunsj. Et fantastisk kaos.Vi har hatt sommerfester og julebord med 19 mammaer. Knall! Her snakker vi voksne jenter med alt fra 2 til 6 barn. Ingen slitne damer, nei; Spreke og fulle av artigheter!

Etterhvert som ungene ble året gamle, begynte noen å jobbe. Og noen har forlenget tiden hjemme og fortsatt med jevnlige møter. Det er artig. Og det er fint å ha mange i samme båt. Det er litt andre spilleregler med tvillinger. Og vi hoier og koser oss. Det blir mye hoi-hoi, nemlig med så mange unger.

Vi har også fått en pappa med i tvillingmafiaen. Og det er han som har tatt initiativet til å samle damene denne gangen. Takk P! Det var tiden for et treff nå. Vi skal hit.
Vi blir 13 stykker. Siden mannen min er i Singapore - er det Emilie som stiller som barnevakt. Og kl 18 er det bye-bye.

Jeg skal ha full pakke: fordrink, deilig middag, etterdrink..... Og jeg ser sånn fram til å treffe alle de fine vennene igjen!!!


Bildet er fra en av mange trilleturer i Frognerparken. Vi vekker litt oppsikt.

7 kommentarer:

  1. Hoi, hoi for en kortesje! Høres ut som en lystig gjeng, kos deg! Jeg skal kose meg med selvangivelsen, som er blitt utsatt helt til slutt. Mer om det i fredagens innlegg fra meg.

    SvarSlett
  2. Så herlig!! Kos deg :)

    God helg!

    SvarSlett
  3. Høres helt herlig ut. Da jeg gikk gravid i 2003/2004 ble jeg kjent med 50 herlige september04 mamma'er på nett og nå har vi holdt sammen i over 6 år. Det er helt fantastisk at det går an - selv om vi er spredt over hele landet har vi et fantastisk samhold. Så dere er heldige som bor så nærme hverandre.
    Kos deg masse masse med en festlig aften!
    Og god helg! :)

    SvarSlett
  4. Gurimalla. 13 stk og 26 små bebiser. Litt av en fest!!! hehe...
    Så herlig å ha en sånn gjeng da. Kos deg masse, og vær sparsom med fordrink. Er du som meg, og tror at du kan drikke like mye som for 10 år siden. Så kan det bli en kort kveld...haha! Lykke til! ;)

    Ps. "Jillian Michaels 30 days shred" heter opplegget. Svarte deg på bloggen min, men du kan også Google it! :)

    SvarSlett
  5. Så utrolig koselig!
    Ja, jeg har også fått mange venner fra forumet der.
    Fantastisk! :)

    Kos deg masse ikveld!

    SvarSlett
  6. Ha det hyggelig! Fremdeles kjipt å ikke kunne være med i kveld. Hils alle med stor klem fra meg!!!

    SvarSlett
  7. Jeg traff også min tvillingbarselgruppe på nettet for 10 år siden. Vi er fra hele landet + en fra USA. Holder fortsatt god kontakt og møtes gjerne en gang i året. Neste helg blir det i utdrikningslaget til hun ene som skal gifte seg. Gleder meg. Vi har i løpet av de 10 årene delt sorger og gleder. Venner for livet.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails