7. april 2010

Lite interiør fra denne kanten

Det finnes ufattelig mange interiør-bloggere. Jeg er ikke en av dem. Og det er det en god grunn til: Jeg har ikke så mye spennende å vise dere (bortsett fra nytt, deilig bad :) Men det kan bli en annen gang) Og interessen for interiør er dessuten helt middels. Jeg liker designmøbler, pene ting, komfortable innretninger.... Men jeg nøyer meg med å drømme meg bort i et og annet interiørmagasin. Huset vi bor i er fra 1953 (mannens barndomshjem). Det trenger fullstendig oppgradering. Vi er litt igang... Men  mannen vil "gjøre selv".... Og med full jobb, haug med unger og masete kjærring; det sier seg selv at dette tar tid!!!

Hvis dere studerer bilder jeg legger ut innimellom i innleggende mine - er det godt mulig dere legger merke til teppefliser i gangen (fra husets opprinnelse), veldig gamle vinduer (som trekker om vinteren), linoleumsbelegg på kjøkkenet (som er flisete og opptygget av hunder som har bodd her), gammelt kjøkken som mangler skuffefronter... Det er MYE som gjenstår.

Her er mannen i aksjon. Han holder for tiden på med å lage soverom i et tidligere uisolert rom
(som har vært svigerfars verktøybod). Da Alida og Andrine skulle flytte ut fra soverommet vårt - ble storesøster nemlig fri for rom. Hun camper for tiden i kjellerleiligheten.

Og her ser dere bevis på at jeg innimellom besøker mannen og hjelper til i prosjektet.

(Jeg har et godt øye til håndtverkeren!)

Men egentlig begynte jeg på dette innlegget, for å vise dere en av de tingene jeg er superfornøyd med i huset:

Putekroken.

Den lagde jeg opprinnelig for å ha å "slenge meg nedpå" (som om jeg var i stand til å slenge meg noe som helst sted..... *stor og tung*) sommeren for 2 år siden - da jeg gikk høygravid og termometeret viste 28 røde utenfor. Og for å amme/kose/hvile i etter ungenes ankomst.

Det er det lureste stedet vi har i huset: Her herjer ungene. Gjester tar en middagslur. Vi drikker kaffe og leser bok. Stuper kråke. Spiser dessert. Vi spiller Uno.....  Jeg og mannen brukte det til og med som seng på de kaldeste vinterdagene i januar/februar (soverommet vårt har en midlertidig forbindelse med rommet som pusses opp og det var sikkert blå grader der inne!) Det er en krok for allsidighet!

(Bilde fra igår)
Det første de minste gjør når vi kommer ned på morgenen,
er å finne seg en bok i bok-kurven som står ved kroken og setter seg til rette.
Det er veldig koselig å se på!

2 kommentarer:

  1. Der kom det et interiørinnlegg, ja...
    Dere er et pent par, må jeg jo bare si...

    Men er ikke den ene jenta litt mindre enn den andre?




    (He he, har ikke sett lagt merke til det, men måtte bare, etter forrige innlegg;)

    SvarSlett
  2. Takk`san Pia. Og vet du, hun er faktisk litt mindre.... Enda godt hun greide seg såpass bra!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails