28. april 2010

Billig og digg!

Med fare for å framstå som både lat og uansvarlig - vil jeg likevel røpe at jeg innimellom serverer ungene ferdigpizza fra frysedisken. Ta for eksempel idag; Vi hadde én boks spagettirester i kjøleskapet. Her snakker vi saus laget fra bunnen, med deilige ingredienser og masse kjærlighet. Og en annen boks med knallbra fisk i fløtesaus og grønnsaker, som 15-åringen lagde igår (som en øvelse til den store praktiske, avsluttende prøven i Mat og Helse).

15-åringen var ikke hjemme til middag idag. Mannen er, som kjent, i Singapore og spiser sikkert digg kinesisk (Lucky dude). Da var det oss 4 andre igjen her; Jeg ville ha fisk. Tvillingene elsker pasta og tømte den boksen. Og Oda fikk en frosenpizza.

Jeg er ingen fan av den slags pizza. Eller, det finnes et par typer jeg i nødens stund kan spise. Av typen med mozzarella og oliven. Men Grandis - og dens look-a-liker liker jeg absolutt ikke.

Unger liker ofte pizza med kun ost og skinke. Altså grandiosa-variantene. Og nå har de lagt sin elsk på denne:


Sånne billigprodukter har ofte variert kvalitet. Men dette er en av de bedre pizzatypene av skinke/ost-varianten. Den har rikelig med skinke, passe mye ost, fin størrelse. Og sist - den har knallpris: 17 norske kroner! Det liker vi! Litt oregano og basilikum før den går i ovnen - og 15 minutter senere: Fornøyde unger!

(Jeg kan like gjerne innrømme at det ligger noen slike i fryseren - til kommende nødens stunder)

4 kommentarer:

  1. Nå er det gudskjelov mannen som steller hjemme, så da kan jeg si det : akkurat den pizzaen hadde vi til middag i dag! Tre stykker, faktisk! Litt for å unnskylde oss - på onsdag er det fullt kjør med spilling og korps og fotball, så vi rekker ingen felles middag. Så da er det greit å ty til sånn mat. Mannen var strålende fornøyd over å ha oppdaget dette pizza-kuppet på Kiwi. Han har prøvd å dra fram pizzaene flere ganger i løpet av de siste dagene, men jeg har fortalt ham at frossenpizza er liksom noe vi skal ty til når vi ikke rekker noe annet. Men i dag ble altså dagen. Og ja, den smakte da ikke så verst...

    SvarSlett
  2. Jeg synes også det er helt ok å å dra de frem på sånne travle eller energiløse dager. Det er en jeg faktisk synes er god, den med mozzarella og pesto. Husker ikke hva den heter.
    Ha en fin dag!
    Klem :)

    SvarSlett
  3. Frossenpizza er absolutt godkjent som middag av og til. Det gjør vi her i heimen og. Og ungene blir jo så lykkelige. Hvordan tolker man det da? hehe. Mozzarella og pesto er min favoritt, men denne skal vi jammen prøve, for ungene elsker skinke og ost.

    Ha en super dag!
    Klem :)

    SvarSlett
  4. Hmprf.. nå har jeg sjekka ut denne pizzaen. Er enig med deg når det gjelder "toppingen", men bunnen.. holder den mål da? Litt merkelig synest jeg.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails