4. juni 2010

Tupperware-junkie

Mine minste fikk for noen dager siden en fin pakke i posten. Spennende pakke fra Momo. Momo som noen dager tidligere sendte en sms og fortalte at hun skulle på Tupperware-party hos Viviann.  Momo har vært Tupper-junkie i 40 år.  Hun har ikke greid å videreføre avhengigheten til sin eldste datter. Så nå gyver hun løs på barnebarna.

I pakken lå det en kjempeflott drikkeflaske til hver av A-ene. En grønn og en rosa. Med sånt fint skru-lokk i bunnen, hvor man kan gjemme noen godsaker: rosiner, bokstavkjeks, druer eller vitaminpiller.



Så var det en koselig lapp hvor det var skrevet: Til Alida og Andrine - for å ha i lekestua. Den posen inneholdt fargerike minikopper og tallerkener. Dritlekre!!! (Koppene passer perfekt som Baileys-glass til båtturen!!)


Men det som var mest fascinerende: en bitte liten kaketine. Den minste og mest forseggjorte jeg noen sinne har sett. En kopi av den store - men herregud så liten! Den kan muligens ha plass til en muffins eller 2 mariekjeks.....


.... eller et eple....


Hva mener Momo egentlig med dette: Er det et hint om at jeg er en dårlig kakebaker... og at hun ønsker mer for ungene enn den kake-udugelige mora deres kan skilte med? Tidlig krøkes, liksom...

Uansett: Her gjør Tupperware grundig forarbeide: Da tar de aller minste menneskene - og satser på at de gjennom leken med minikaketina, på sikt skal ende opp som Tupper-avhengige, kvalitetsbeviste små husmødre. Det er jo bare SÅ viktig med Tupperware i lekekjøkken-utstyret!!! Mini-husmødre. Da kan de husmorblogge. Det er da i allefall noe!

Ja, vi får se om dette etterhvert sår interesse og sender snuppene mine på Tupper-kjøret!!!

Og siden min snille, vakre, skjønne mor er fast leser av bloggen min: Mamma, tusen hjertelig takk!!  Jeg vet faktisk ikke helt hvordan vi skulle greid oss uten de nye Tupper-varene! Spesielt kaketina.

(og folkens: jeg må dessverre skuffe litt: Det med at jeg ikke er Tupper-snuppe: Ikke helt sant. Jeg har da et og annet fra fantastiske Tupperware i skapene.... Sånn. Det var deilig å få det sagt.)

Er du Tupper-snuppe??

10 kommentarer:

  1. Så mye fint, og for en snill momo:)
    Sant som du sier, de vet nok godt hva de gjør når de lager alt i barnestørrelser:)

    Ha en flott dag!

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Jeg kjenner den "onde hugen i hjarta", jeg får lyst på, jeg også! I store størrelser! Men det blir fort en dyr vane, har jeg hørt...

    SvarSlett
  3. Kvalitetsplast iallefall. ;) Fint var det òg.

    SvarSlett
  4. Jepp, jeg har Tupperware! Det ER faktisk mye bedre kvalitet enn andre bokser. De blir jo ikke slitt og når man da fortsetter å fylle på så blir skapet fullt....veldig fullt.
    Uten å mene å fornærme Momo så tipper jeg den kaketina er en kampanjegave. Den er jo strålende for fire små cupcakes, da! ☺

    SvarSlett
  5. ja no blei det kjøpt tupperware i ministr., for hver gang æ e på party sitt æ og sier: hmmm, den har æ jo.. og den... og den. heldigvis forandre de farge på lokkan så da blir det jo som nytt. hadde faktisk litt panikk en periode, for det va så lenge sia æ hadde fått invitasjon t party. så æ må jo bare kjøpe no i redsel for at det blir slutt. det va forresten hos min venninne inger (ikke vivi denne gang)æ va på party sist og ho har noen helt fantastiske miniatyr kakeformer. ordentlige springformer og andre. såååå søte. ska se om æ finn neste gang æ kjem sørover. og så kan vi få besten t å legge inn strøm i lekestua så kan vi bake der (he he).. det hadde faktisk vært skikkelig morsomt. tidlig krøkes ja... du har forresten ikke fått med kakespaden på bildet. den va jo også så nuss. ha en nydelig dag og ei fantastisk helg, ALLE SAMMEN <3 momo

    SvarSlett
  6. Nydelig! Vi krever bilde av kakespaden NÅ!

    SvarSlett
  7. Har aldri vært Tupper Snuppe, men veit at det er god kvalitet. Pleier å takke nei til slike party, fordi eg har alftor mange isboksar....må kanskje slutte å ete is??
    Kjekt at du kom som følger på min blogg!

    SvarSlett
  8. Den tina var virkelig lita. Hva i all verden kan den være til? Noe man tar med i selskap? I håp om å få med litt restekake hjem?? :)
    Har aldri vært i Tupper-party. Men husker at mamma var det. Hun kom hjem med en veldig rar plastkjevle og et bakeunderlag i plast. Tror ikke det ble brukt mer enn en gang. :)
    Å delta på sånne partys tror jeg blir litt som hvordan en dame her ute oppsumerte sitt første IKEA-besøk. "Jeg visste ikke jeg at det var så mye jeg ikke hadde som jeg trengte!"
    Noen som kjenner seg igjen?? :D

    SvarSlett
  9. Jeg er Tupper-snuppe, jeg har nemlig vært konsulent for Tupper og har skapet - og kjelleren full av kjekke bokser og andre kjekke hjelpemidler. De er virkelig kjekke og av veldig bra kvalitet og jeg bruker mange av dem daglig. Jeg har også det søte settet med koppestell og kaktine til mine små, har i tillegg mini utgaver av bakebolle, kjevle, målebeger, deigunderlag og kakeutstikkere så Tupper kan virkelig kunsten å appelere til de små (og deres lett påvirkelige mammaer) ☺☺☺

    SvarSlett
  10. Hei!
    Jeg drev bare og søkte på tuppeware, og kom tilfeldigvis innom bloggen din. Men da jeg oppdaget at du har tvillingjenter og at du heter Trine, så måtte jeg nesten legge igjen en hilsen : ))
    Jeg kjenner meg SÅÅ igjen i det du skriver om jentene dine <3<3 De ser ut som noen ordentlige hjerteknusere.... <3
    Dessuten har jeg en mamma som er tuppwarefrelst, og er litt oppgitt over at jeg ikke har skaffet meg flere praktiske tuppewareprudukter, hi hi Men jeg må jo innrømme at det er mange fine og praktiske produkter de har = 0))
    Riktig god Valentinesday!

    Hilsen fra Trine

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails