28. januar 2011

Blogging, Friends, Awards.... og andre urnorske ord.

1 år som blogger.

Jeg hadde en annen blogg en stund (før denne) - for det jeg skapte med nål og tråd. Men jeg måtte liksom holde meg til nål og tråd-relaterte temaer, følte jeg. Ok, jeg ble litt ivrig noen ganger - og skrev detaljert om ferie og andre hoderystende ting. Men stort sett holdt jeg meg til kjoler og sånt.

Så kjente jeg litt på at jeg hadde skrivetrang utover nål og tråd-temaer. Og en februarkveld i 2010 ble Bonkarakka født. Dette er det første innlegget jeg skrev. Jeg har flere innlegg fra januar - men det er litt juks; man kan datere innleggene som det høver. Og jeg tenkte at jeg skulle ha noen små innlegg klare på bloggen - før jeg lanserte.... for å gjøre det interessant å komme tilbake til bloggen min. Og det ser dumt ut med ørten innlegg datert samme dag......Som sagt så gjort.

På dette tidspunktet var jeg ikke leser eller følger av noen andre blogger. Jeg hadde ingen favoritter. Jeg visste ikke om noen andre som blogget i større skala - bortsett fra noen kjendisbloggere (de finner jeg ofte lite interessante) og endel sydamer, som viste fram de lekreste kreasjoner. .

Jeg fikk umiddelbart kun positive tilbakemeldinger på min spede bloggstart. Men ingen kommentarer på bloggen. Ja, ja, tenkte jeg..... folk er vel for sjenerte til å dele kommentarer sånn åpent.

Jeg var flittig. Jeg skrev innlegg hver dag. Se feks bare HER og HER og HER . Noen ganger kunne jeg lire av meg et par på en dag. Men fremdeles ingen kommentarer - og det begynner å bli ganske mange innlegg etterhvert.

Så får jeg en dag en mail fra en som heter Pia. Hun forteller meg at noe må være feil i innstillingene mine - for det er ikke mulig å kommentere hos meg. Og JA, jeg hadde sjekka innstillinger - siden jeg fant det litt rart at ikke en eneste en hadde giddet å si noe til meg. Men hadde ikke funnet noe galt. Nå måtte jeg jo saumfare innstillingene på nytt. Jeg fant feilen: Og den aller første kommentaren kommer fra nettopp Pia. Den andre kommentaren kommer fra Elisabeth. Og så har det ballet på seg med både følgere og kommentarer. GU - kor artig!

Kommentarer er hyggelig. Det inspirerer og motiverer til å fortsette. Man ser at det man skriver er til glede og underholdning for noen mennesker.

Jeg har det siste året fått nye venner. De blir jo på en måte det etterhvert - Disse jentene som jeg treffer daglig i denne sfæren. Man blir litt kjent. Og noen har jeg møtt; opptil flere ganger: Det har ikke skuffet. Les om det her og her. Og flere skal jeg helt sikkert etterhvert treffe! Dette er en spennende arena å møte mennesker på. Det er så mange kjekke mennesker her inne - som deler hverdagens smått og stort med oss andre!! 

Mange spør meg hvordan jeg har tid til dette.... Jeg jo. Jeg har en jobb hvor jeg er avhengig av å selv fortelle mennesker hva jeg driver med. Jeg er avhengig av å selge noe av det jeg lager. Det nytter ikke å sitte på en hel masse fint - hvis ikke folk vet om det! Og facebookoppdateringer og blogging er en ypperlig måte å nå ut til mange på - og har etterhvert blitt en del av jobben min!

Nå er jeg også nominert. Det er hyggelig. Jeg vinner ikke, men det er greit. Men jeg har visst i skrivende stund passert Fru Fly.....med 6 stemmer. Det er det viktigste! ..... Det ser forresten ut som Fru Fly tar dette helt med ro. Hun har ikke gjort mye for å sanke stemmer. Bare ikke kom på oppløpssiden nå da, FF - med en kjempestemmesankekampanje. Da er jeg redd du raser forbi! 
Jeg har nemlig gjort det jeg kan gjøre; jeg har bedt alle venner og halve kongeriket om å hjelpe meg opp og fram. Men det er Silje som leder. Og jeg ser at det kan bli hardt å ta henne igjen.

Ok. Jeg sa jeg trengte bloggen for å få vist det jeg lager. Men på den annen side: det blir ikke mye laging av å sitte å blogge halve formiddagen...


So long, god fredag, tu-du og hei så lenge!

17 kommentarer:

  1. Ha ha, jeg husker at jeg oppdaga bloggen din, og synes du skreiv godt. Men klarte ikke å kommentere. Så skulle jeg skrive en mail til deg, men visste ikke helt hvordan jeg skulle ordlegge meg. "Har du noen gang fått kommentarer i bloggen din?" hørtes kanskje litt frekt ut...
    Uansett - er glad for at jeg har møtt deg, blitt kjent med deg, og gleder meg til å følge deg videre.

    SvarSlett
  2. Hehe, morro å se tilbake på slike ting.

    Du er veldig flink til å skeive, så det er virkelig verdt å komme innom deg ;)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med ett-arsdagen! Det ma ha vaert noe i 'lufta' pa den tiden for jeg begynte ogsa for nesten ett ar siden med min blogg. Fant forst frem til deg for en liten stund siden, men det er jo det som er sa moro med bloggingen at man stadig 'treffer' pa nye mennesker med lignende interesser ;-)

    Gleder meg til a folge deg videre for du skriver veldig godt!
    ha en fiiiiin fredag!
    klem Mette

    SvarSlett
  4. Kjekt å lese. Eg trudde du var eldre her i Blogglandia. Det var vel i april eg flytta inn. Og eg fann deg ganske fort. Eg likar meg godt her. Du skriv lunt og koseleg. Men eg merkar også av og til ditt nordnorske lynne :))

    SvarSlett
  5. Gratulerer med dagen! Kjente meg hjemme med en gang jeg kom inn i bloggen din. Og selvfølgelig stemmer jeg på deg!!!
    Du vil huskes som den første som la deg til som følger på min blogg ,som jeg ikke kjenner i det hele tatt fra før, det samme med kommentar og utfordring...takk for oppmuntringen det gir meg!
    Så skulle jeg ønske jeg hadde ei lita tulle som passet inn i de herlige kjolene dine! Men når ombygging av hus er klart, skal jeg definnitivt ha noen puter. Ha en god dag!

    SvarSlett
  6. Gratulerer! Vi er like gamle vi, ihvertfall her. Gleder meg til fortsettelsen!

    SvarSlett
  7. Gratulerer med ett-års dagen! Jeg popper inn og stemmer på deg. Liker bloggen din godt, og trives godt med å komme på besøk til deg :-)
    Elsker alle de flotte nål og tråd prosjektene dine!
    God helg!

    SvarSlett
  8. Gratulerer med dagen!
    Jeg "fant" deg for ikke så veldig lenge siden, men følger med fra sidelinjen og kommer stadig tilbake.
    God helg - og lykke til!

    SvarSlett
  9. Lykke til med mammablogg-konkurransen! Herlige kostymer her på slutten ;-)

    SvarSlett
  10. GRATULERER med alt -og lykke til :)
    Fant deg nå jeg! Legger meg til som følger og gleder meg til å komme igjen.
    Klem

    SvarSlett
  11. Kjempe fin blogg - jeg følger deg videre! Lykke til i konkurransen & GoD HelG.
    Heidi:)

    SvarSlett
  12. Gratulerer med 1 års dagen ღ Jeg kom over siden din via FruFly :) og måtte titte innom... Skal ta meg en runde igjennom bloggen din i morgen å titte litt ;) Lykke til i konkurransen også :) Ønsker deg en fin fin helg, klem fra Mette

    SvarSlett
  13. Grattis med 1-års dagen! Ja, det ER givende med blogging, helt annerledes enn jeg trodde da jeg begynte for halvannet år siden. Og disse vennskapene, hvem hadde trodd at man kunne bli kjent med SÅ greie damer som man ble kjent med på ordentlig? Du må nesten blogge for å skjønne det tror jeg. Og apropos konkurransen, du skjønner vel at jeg måtte ta utfordringen?;) Lykke til til oss begge!

    SvarSlett
  14. Gratulerer med 1-årsdagen.

    Så moro at du linket til tidligere innlegg. Gøy å lese. -Og bildene av jentene var herlige, som vanlig.

    Fin helg!

    SvarSlett
  15. Gratulerer med 1-årsjubileum! :) Det var visst mange som begynte å blogge omtrent på den tida.
    Eg trur eg har fulgt deg i store deler av dette første året. Og eg har NETEN truffe deg også :) Kanskje neste gang du er i Haugesund? Eller neste gang eg er på dine trakter?
    Ha ein fin søndag!

    SvarSlett
  16. Lykke til i konkurransen, Trine! Bare å bli nominert er vel en ære i den store bloggverden? Og nominasjonen er absolutt velfortjent. jeg liker at du legger ut på FB når det er nye innlegg, for da oppdager jeg dem fortere, men ellers er jeg jevnlig innom. Jeg tror jeg har lest meg bakover og lest det aller meste, men det første innlegget var nytt for meg. Koselig - har jo vært i samme situasjon. Men da var det jeg (ja, for som tredjegangsfødende var jeg jo aleine på første svangerskapskontroll, ingen behov for noen mann da!)så bare to små korn. Som siden vokste seg større og nå er 1.klassinger. Tida går fort! Gleder meg til flere innlegg fra deg :-)

    SvarSlett
  17. Ja, stemmer det, det klødde i fingrene, men kunne ikke kommentere, he he.

    Du skulle visst ikke ha rasla med sabelen mot FF, men grattis med en finfin plassering. ☺

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails