13. januar 2011

Helgardering så det holder

Det hender jeg baker. Joda, det hender relativt ofte. Jeg elsker å bake.
Men jeg ser jo at jeg har enormt dårlig hukommelse....


Jeg skulle finne bakepulver i skapet.
Jeg måtte lete lenge....
og tenkte i mitt stille sinn, på alle de gangene jeg har vært i butikken for å kjøpe bakepulver;
Idet jeg står i bakereolen, kan jeg ikke for mitt bare liv komme på om det var
bakepulver eller vaniljesukker
jeg skulle ha....

Ja, dere ser jo hva det har resultert i.

Det som er komisk, er at jeg ikke bruker dette vaniljesukkeret i det hele tatt.
Alle disse boksene er uåpnet!
Jeg har de siste årene brukt det andre; det man ikke finner overalt... det som kommer i en sånn liten, hvit boks - og smaker myyyye bedre.

Men daglighandel-butikken min fører ikke det gode vaniljesukkeret.
Og jeg har som sagt helgardert - i tilfelle det var den lille hvite boksen som var tom
- og ikke bakepulveret.

Surrehue!

10 kommentarer:

  1. Nettopp!
    Viktig å være på den sikre siden :-)
    Lykke til med bakingen, og sy-prosjektene! Kjempemorsomt at du har tatt opp "tråden".
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  2. Haha. Kjenner meg igjen i akkurat det der. Mange bakepulver- og vaniljesukkerbokser i mitt skap også. Men det var før. Nå, nå jeg har fått meg skuffer, er det så mye lettere å holde oversikten. Og jeg har faktisk klart å samle alt i to bokser!

    SvarSlett
  3. Haha, greit ed helgardering da! For du kan banne på at den dagen det er tomt, så har du med deg bakepulver hjem fra butikken...

    SvarSlett
  4. haha ja der kjenner jeg meg igjen :) Glemmer bestandig handlelisten hjemme... Og kommer alltid hjem med noe vi absolutt ikke trenger :)
    -synnøve-

    SvarSlett
  5. Hi-hi... kjenner meg igjen der, gitt. Ikke lett å huske alt da!
    Morsom blogg du har. Måtte le godt av barnålsmilebildet ditt i et tidligere innlegg.
    Takk for velkomsthilsen inne hos meg:o)

    SvarSlett
  6. Jeg må le! Ha-ha...Det kunne god vært meg ;) Siw

    SvarSlett
  7. Haha!
    Kjenner meg att. Betyr vel at eg bakar for sjeldan....

    SvarSlett
  8. Kjenner meg også godt igjen der.
    Blir litt sånn annenhver gang at det blir overflod av bakepulver og vaniljesukker. Selvom jeg også helst bruker "det danske".
    På tide å bake bort litt? Eller holde et vaniljesukker-lotteri?..
    :)

    SvarSlett
  9. Herlig:-)
    Har ofte endt opp med fler av samme ting jeg også, men ikke SÅ mange:-)
    Du får sette i gang å bake noe med mye vaniljesukker i tror jeg - før de går ut på dato:-) Ellers så kan det jo være en giveaway hos deg:-)!
    Ha en herlig torsdagskveld!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  10. He he, jeg har AKKURAT det samme problemet. De boksene er jo så like....men egentlig ikke. Har ikke oppdaga det andre, mye bedre vaniljesukkeret jeg, da. Ble nysgjerrig på det.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails