25. januar 2011

Tidlig krøkes

Mulig jeg har nevnt det en gang eller to tidligere; men vi er en spisepinnespisende familie. Hvis det som ligger på tallerkenen er pinne-mat; ja da må kniv og gaffel vike - til fordel for pinner. Dette er en fin tradisjon vi har med oss fra årene i Sør-Korea. Pinner er behagelig, enkelt (hvis man kan det, da) - og man spiser litt saktere. (Det skal være bra!)

De to minste har så bittesmå hender. Da blir store pinner vanskelig, annet enn til å spidde kjøttet med.

Vi har tatt med spisepinner for de minste fra Korea. De er ganske smarte:


 Litt starthjelp trengs.
Og selv om fingrene ennå er i minste laget for disse, gir man ikke umiddelbart opp - Åh Neida!


Okei, okei, folkens....
Jeg kan røpe at tålmodigheten for snuppene var slutt etter bildeseansen.
Da var det tilbake til skje og gaffel.
Men fascinerende så lenge det varte!

12 kommentarer:

  1. He, he, ikke noe å si på konsentrasjonen:-) De får nok teken på det snart. Herlige bilder!

    Klem

    SvarSlett
  2. Sånne spise pinner skulle jeg hatt også. Har aldri fått til det rette grepet på spisepinner :)

    SvarSlett
  3. Imponerende! både med pinner, gaffel og skje! Her spises det helst med hendene ;)

    Award + utfordring til deg inne hos meg, om du vil :)

    SvarSlett
  4. Åh så nydelige:). Sånne små hjelpepinner hadde vært fint for meg også, jeg ble heller aldri god på det pinnespisegreiene! :)

    SvarSlett
  5. Ah! Genialt! Gutta drar fram pinner i ny og ne, og de fikser det rimelig bra.

    SvarSlett
  6. Aha, finnes det spisepinner for nybegynnere!? Det ble jeg ikke tilbudt i Kina...gikk ned fire kilo på to uker, da. ☺

    SvarSlett
  7. Så spennende dette virker. Vi har aldri brukt det her hjemme. Kanskje jeg bør vise det til guttene mine en gang. Sånn i tilfelle de skal en tur til Kina:-)

    SvarSlett
  8. Så genialt! Her spiser vi også med pinner så ofte vi kan. Men de må gjemmes høyt, ungene tror det er stikkvåpen (!).

    SvarSlett
  9. Genialt! Sånne hadde jeg også trengt. Ingen kløpper med pinnene, så sushispising ute blant folk ser ikke alltid like stilig ut..

    SvarSlett
  10. Så kult! Jeg vil også ha spisepinner med støttehjul!!
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  11. Flotte bilder, og konsentrerte barn så lenge det varte!
    Har aldri spist med pinner, eg! Men no har eg jo matpinsett eg kan prøve meg med ;)

    SvarSlett
  12. Så flink! Mine barn synes kjøttboller og brokkoli er veldig fint å spise med pinner. Alt som kan spiddes på en pinne, egentlig. Ris med pinner er jo svenneprøven. Det foretrekker de å spise på indisk.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails