31. januar 2011

Trendy som bare rakker`n....


Det er visst trendy med 4 unger ifølge denne artikkelen .

Juhu, vi er trendy! Vi valgte det ikke. Det bare ble sånn; SURPRISE! Men unger er jo hærlige. Og vi er heldige som har mange av dem.

Men det er jo litt rart også: 3 barn er veldig vanlig. I allefall blandt mennesker vi kjenner. Men 4 - det er plutselig for galskap å regne!

Jeg hverken sylter, safter eller baker surdeigsbrød...... Og hagen min ser ut som et katastrofeområde. Jeg har heller ikke feit lommebok. Jeg syr kjoler i liten skala til kjoleglade medsøstre. Blir ikke rik av det - Men guri så glad man blir av det! Og mannen  er hverken kjendiskokk, fotballspiller eller finansanalytiker. Han er en helt vanlig ingeniør. På en helt vanlig arbeidsplass. Med en helt vanlig arbeidsdag. (Kunne godt hatt litt mer lønn, for den vanlige jobben sin..... men det er nå min mening.....)

Jeg kjenner meg ikke helt igjen i overmenneskekarakteriseringen: Vi er dauslitne! Vi har altfor lite tid! Og pengene kunne fint strukket mye lenger! Og spør du ungene, vil nok de si akkurat det samme om disse tingene.

Det å ha mange barn, går på bekostning av mange ting - men ikke viktige ting. Det hadde vært fint å komme seg på kino litt oftere, reise mer, kjøpe mer klær, ha et ryddig hus........... Men det er også helt overkommelig å la alt dette være.

JA, vi er overlykkelige for denne buketten unger, som vi har vært så heldige å få. Og vi er da stort sett en glad gjeng! Og nå også trendy. Ja, ja.

17 kommentarer:

  1. Hahaha! Las om dette, og tenkte det samme som du. Juhuu! Eg er trendy, liksom ;)

    SvarSlett
  2. Å søren, så vi er litt sånn middelmådige vi da, med bare tre unger.. Men eg orker ikkje ein til!! Er altfor gammal nå! Vi får heller vera u-trendy..

    Nyt tilværelsen som trendy familie! Det er travelt ei stund til, men snart blir det bare kos. Ungene vokser og vokser. Heldigvis. Og plutselig er alle sammen store og klarer seg sjøl, og du savner dei travle dagene og alt rotet. (trur eg iallfall?)

    SvarSlett
  3. He, he herlig, ærlig og trendy innlegg ;)
    "Bare" 3 vi!
    Ei venninne fikk nr 5 forrige uke :)
    Kos deg med alle dine ;)
    Klem

    SvarSlett
  4. Og jeg som trodde at TRE var trendy! Søren og, da må vi jo skaffe en til da... siden vi selfølgelig er trendy mennesker! Eller...nei, vi får nedgradere oss til nesten-trendy, for jeg tenker det holder med de tre vi har :o)

    SvarSlett
  5. Hurra for deg du trendy mama! ☺ Selv skulle jeg gjerne vært bittelitt mer trendy, men hey, kanskje neste år er det hipt med ett barn? ☺

    SvarSlett
  6. Hurra, jeg er tendy!
    (En oppmuntring i kaotiske dager, hehe.)

    SvarSlett
  7. Hurra hurra for trendy firebarnsmødre! :D Heftig hverdag innimellom, men utrolig gøy!

    SvarSlett
  8. Visste jeg vel!
    Det er jo de kuleste mammaene som har fått 4 barn, så det er jokke rart det blir trendy!
    Men det med sylting, safting og surdeig bomma de litt på....
    Vi liker vel best å bake boller?

    SvarSlett
  9. Ja, jeg leste også det. Jammen på tide jeg slo gjennom med noe trendy! Men-blant bøndene har det vel vært mer vanlig med mer enn 1,2 barn alltid..
    Hurra for oss!
    :)

    SvarSlett
  10. Nei, skrekk og gru! Jeg foretrekker å være kjedelig trebarnsmamma . . . Men det drar vel opp litt å ha tvillinger?? Der blir jo du ekstra trendy, Trine ... Forresten; smak på denne: Trendy-Trine :) det svingte! :)

    SvarSlett
  11. Å shit, da er det vel ikke trendy lenger med dine/mine/våre barn. For ikke å snakke om seks barn. Til sammen altså. Det er sikkert lite trendy. Ja ja, enig med deg, herlig med unger lell. Flott innlegg :)
    Ellen

    SvarSlett
  12. Klart du er trendy Trine! Det har vi jo visst lenge!

    SvarSlett
  13. Hmm... Min mann er trendy! Jeg er bare halvtrendy... Liker jeg å bare være halvtrendy? Jo, jeg syns det er greit... Jeg følger sjelden moten, så... ;)

    Men det er som du sier... Å ha mange barn (eller egentlig bare barn i det hele tatt?) går på bekostning av andre ting. Andre mindre viktige ting :) Jeg ønsker meg ofte barnevakt sånn at Herr Far i Huset og jeg kan ha litt voksentid sammen. Litt kjærestetid. Men det er fryktelig sjelden... Og vi satte jo ikke barn til verden for å ha alenetid. Eller barnevakt. Eller barnefri. Nei... Vi fikk barn fordi vi ønsket oss barn - og selv om vi er så slitne at vi snubler i øyelokka noen ganger, så er det så absolutt verdt det! Vi er veldig rike og heldige - selv om lommeboka er temmelig mager ;)

    SvarSlett
  14. Jippi, jeg er trendy!!!!!!:)

    SvarSlett
  15. Nå har du blitt både estetisk og trendy på kort tid...kanskje det blir en aldri så liten surdeig neste uke?? He, he -liker såååå godt bloggen din! PS Håper det går bra med beinet ditt.

    SvarSlett
  16. Ha ha, takk for trendy tips - dette bør blogges om, merker jeg. For jeg er jo drit-trendy. Alltid uthvilt. Vasser i penger. Klemz

    SvarSlett
  17. PÅ meg, som da er kjempealene med mitt skjønne insekt på åtte, høres dere ordentlig bra og sunne i hodet ut. Det må kunne være litt rot rundt omkring, og slareffenliv på sofaen er idéelt i en hverdag hvor det virker som hverken tid eller penger strekker til. PÅ toppen av det hele er dere trendy. Fantastisk altså :-0)
    PS: KJoledame???

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails