14. mai 2010

Ordtaksforvirring

Jeg hørte en artig historie forrige dagen:
Fotballspillere er ofte ikke kjent for å være de beste i brøkregning.... Og denne historien forteller om en som heller ikke har helt orden i norskkunnskapene sine. Eller ord og uttrykkene.

Denne fotballspilleren (jeg nevner ikke navn) ble intervjuet på riksdekkende tv, etter tap i en viktig kamp - hvor baklengsmålene hadde rent inn. Og den alvorstyngede mannen presterer å si:
"Ja, no får æ fær heim og løfte kjærringa……."

Du ser det for deg, ikke sant? Han som står hjemme og løfter på kona.
Og med litt flaks, får han kanskje løfte nabokjærringa også!!


Ved en annen anledning var samme person med i en diskusjon, der det ble snakket om håpløse oppførsler. Mannen kunne også denne gangen bidra med fornuftig konklusjon.....
Han presterer nemlig denne gangen å si; ”Ja mainn skit ittj i glasshus sjø`…”!!
Hm. Litt av et syn, hæ?! Og så så flaut da; Sitte i et glasshus og gjøre fra seg liksom......

Moralen må jo være: Bruk ikke ordtak hvis du egentlig ikke har peiling. Det er dustete - og får deg til å framstå som den sløveste kniven rundt bordet......

7 kommentarer:

  1. He, he, helt enig. Nå må jeg tilbake til silkesjorta og havregrøten.

    SvarSlett
  2. Og siden mine små gryter har megaører, skal jeg ut og selge skinnet før de velter liten tue.

    SvarSlett
  3. hi-hi!! Glad jeg er gift med en som både kan brøk og ord og uttrykk, selv om han er x-fotballspiller :-) (og tilbake til gml synder som fotballproff for en uke nå).

    Fin den der Trine :-)

    SvarSlett
  4. ha, ha, ha.
    Jeg lever et dobbeltliv som fotballblogger (ja, se det var litt overraskende, ha) - og lurer på om jeg ikke skal låne litt fra dette ved en anledning. Da krediteres du jo selvfølgelig:)
    Kjempegøy.

    SvarSlett
  5. Ein kjenning skulle beskriva ein mindre lur person, men snakka vel egentlig om seg sjølv (?) : "han er ikkje den smartaste kniven i skuffa".... ;)

    SvarSlett
  6. Ha ha!
    Min bror fortalte meg om en han jobbet med som sa i fullt alvor om en annen person;
    Han er ikke den skarpeste skuffen på veggen!
    :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails