5. mai 2010

Bannet seg inn i kulturhistorien


Det førte tankene mine videre til noe jeg hørte for mange år siden. Og ved et lite søk på You Tube fant jeg det jeg husket.

Dessuten har jeg ikke hatt innlegg om bannskap og andre grovheter siden påsketider - så da er det høvelig med et røft innlegg igjen.

Det hele fant sted i Saltdalen i 1989. En mann skal reparere husets vaskemaskin. Sønnen skjønner at det vil bli månelyst - og skjuler en kassettspiller på inne på badet.
Dette opptaket vandret rundt i det ganske land - og etterhvert utland.

Har du ømfintlige ører / anstrengt forhold til voldsom ordbruk: da er det best for deg om du lar være å åpne DENNE.

Kanskje har du hørt den før. Men den er absolutt verdt å høre om igjen!

5 kommentarer:

  1. Dette er jo en klassiker jeg ikke har hørt på lenge! Fabelaktig. Og godt det er teksta sånn at også vi søringer ser at vi virkelig hører det vi tror vi hører;-)

    SvarSlett
  2. Hi, hi, ja, den er utrolig bra:-) Har en nordlending her i huset, som blir for engel å regne i forhold til dette, men det kommer en del saftige gloser her og. Som blir snappet opp av de små inimellom...

    SvarSlett
  3. Jag har skrattat så mycket att jag nästan kissade i byxan. Har aldrig hör den förut och aldrig så många svordommar på en och samma gång. Helt otroligt! =DD

    SvarSlett
  4. He he, den hadde jeg ikke hørt før. Godt den var teksta....
    Men orda kjente jeg igjen, ja....

    SvarSlett
  5. Hørte på denne på jobben tidligere i dag og akkurat da kom en kollega inn.....Og jeg som akkurat hadde klagd over hvor mye arbeid jeg var nedsylta i, ehm. Det er jo sant det, da. Fantasifull banning.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails