7. mai 2010

I mangel på annet... Om interiør!

Det er fredag. Jeg kunne laget et spennende innlegg om valget i UK, krigen i Irak, skyhøye bolig -eller strømpriser eller noe annet lærerikt. Men det gidder jeg ikke!

Isteden vil jeg vise dere badet vårt. Jeg vil skryte litt: Jeg vil vise dere hvor superflink mannen min er. Alt dere ser på bildene har han gjort selv! ((fra innerst til ytterst)

Vi pusser opp.... (jeg tror de faste leserne har fått det med seg). Huset har ikke vært oppgradert siden året jeg ble født: 1971. Vi kan vel konstantere at det er ganske lenge siden.

Jeg har før-bilder et eller annet sted. Men jeg vet ikke helt hvor i bilde-kaoset....
Så jeg gyver rett løs på etter-bildene


Dette var engang et trangt, mørkt bad.
Badekar og håndklehyller er bygget inn i det som tidligere var husets krypeloft.
De svarte punktene dere ser i bakkant på badekarhyllen er små lys.
Det gir en koselig effekt når det er mørkt.

Og takvinduene rett over badekaret er flotte i all slags vær. Man kan nyte både måneskinn og regnvær.

Detaljer: Gulvflisene er 60x60 cm. Egentlig litt for store for vårt 7 kvm store bad. Men de er så utrolig lekre, at vi måtte ha de! De ser ut som mykt lær - men er keramiske. Dusjgulvet har fin naturstein.
Den lille hylla ved badekaret, er primært for de voksnes vinglass :)


Skuffene/innredningen under vaskene er hjemmelaget:
Eikeplank limt sammen til fronter - montert på kjøkkenskuffer fra Ikea.

Når resten av huset er rotete og støvete av oppussing:
Da har vi i hvertfall et fint bad vi kan trekke oss tilbake i!

Ha en strålende helg!

8 kommentarer:

  1. For et flott bad! Jeg er ærlig og oppriktig imponert. Og matchende håndklær! Med tellekant! Jeg må hjem og rydde, kjenner jeg.

    SvarSlett
  2. Så lekkert! Du har en skikkelig handyman, skjønner jeg. Husk, om han går tom for arbeid, er det bare å sende ham til roteloftet vårt..(ja, du skjønner vel at min mann ikke er av samme kaliber..ikke jeg heller forsåvidt) God helg!

    SvarSlett
  3. Hadde du klart å lage et spennende innlegg om krigen i Irak?

    Et lekkert bad! Akkurat et sånt kunne jeg ha tenkt meg! De to vaskene var kule - noe sånt burde vi også ha fiksa oss.
    Ha en flott helg!

    SvarSlett
  4. Takk damer. Og Pia... nei.

    SvarSlett
  5. Flotteste badet,- med skråtak!

    Nå sitter jeg bare her og ergrer meg for at jeg ikke klarte å plassere badekaret innunder vinduene sånn som dere har gjort....
    Tenkte jo ikke på den muligheten!!!
    Genial løsning nemlig! Så den kan du være fornøyd med! (den mannen altså)

    SvarSlett
  6. Rålækkert :-)
    Dette var det nok verdt å vente på...

    og småtuppene vokser til...
    Håper dere alle har det bra.
    Klæm

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails