13. februar 2011

Meg og Bengt

Jeg har (som nevnt tidligere?) tilbragt helga på Son Spa med min mor og søster. Oh-la-la!

Jeg skal fatte meg i korthet:
Det hele var i regi av magasinet Kvinner og Klær  - eller KK, om du foretrekker.
De hadde opplegget klart: 250 gale og smørblide damer hadde meldt seg på. Det var goodybag (med alskens vitaminer, KK, sminke, gavekort, pastiller.....osv osv. Godsaker, rett og slett!) Og champagne. Og siden min søster er gravid - og mor ikke er champisdrikker - fikk jeg ved hver champagneservering sånn ca 3 glass. Jadda! Og det var shoppingtur  med shoppinghjelp fra Frk Katrine Sørland (for den som brydde seg om det) til Norwegian Outlet (Jeg var skuffet over hele outleten! men likevel en Marlene Birger-kjole og 2 par sko rikere) Det var sminking og sminkekurs - for de som ønsket det.

Jeg har hatt spabehandling mange ganger tidligere; både i inn og utland. Men aldri av sorten jeg fikk denne gangen. Og aldri i så lekre omgivelser: 2 hele timer, full overhaling av svenske Bengt.... Neida - ikke som det høres ut. Men han var fantastisk!!! Mild og ven. Kjekk og muskuløs. Og veldig proff ovenfor en vinterblek og smådvask kvinne, i sin beste alder - kun iført en rar, liten papir-stringtruse. Jeg altså. Og KUN det. Han skrubbet til jeg fikk babyhud. Han smurte leire over hele meg og pakka meg inn i plast og varmeteppe. Så ba han meg slappe av og han selv gikk ut! Herreminhatt - Da han kom inn igjen, etter noe som fortonet seg som en evighet - var jeg overlykkelig over å ha sluppet å rope på han, i panikken som jeg kjente bygget seg opp - og han pakket meg blid og fornøyd ut til friheten igjen. Så etter nok en dusj, var jeg klar for 1 times massasje. Og han tryllet vekk alle vondter, jeg ikke engang ante at jeg hadde! Flinke Bengt!

Jeg har badet og boblebadet og massasjebadet og kaldbadet og uteboblebadet. Og jeg har hatt privat innføring i pilates for første gang, med min søster (som er pilatesinstruktør i sitt daglige virke). Og selv om det var kun henne og meg - kom intruktørstemmen på - og hun tøyet og strekte (strekket, strakk, strukk.... ??!! :)) og beordret meg til å gjøre ting med kroppen, jeg ikke trodde var mulig. Og takket være henne, har jeg nesten litt vondt for å sitte her og skrive disse ordene....Og det er et slit å gå trapper. Altså: jeg er DRITSTØL!!!!! Men gøy var det.

Vi har fått servert deilige måltider. Sett solopp -og nedganger i vakre Son. Vi har sovet lange netter; uten avbrudd fra barnegråt. Vi har snakket med andre morsomme jenter. Vi har tatt morgenbad og kveldsbad. Vi har vært på galleritur. (Og på Kiwi....) Og innimellom alle deilige opplevelser, har jeg, mamma og lillesøster flira så tårene trillet. Absolutt hele tiden!


Og i et raust gavedryss blandt deltakerne - fikk mamma gavekort på en ny natt (any time) for to pers på hotellet, uten unger: Altså en barnefri helg!!!! ;)
Det var den aller, aller beste helga på så lenge jeg kan huske. Absolutt å anbefale; både søster/mor-tur og spatur. Snakk om deilig påfyll!


 (jeg vet ikke helt hvorfor det ser ut som om mitt hode er 2x størrelsen til min søsters hode. Vel er hun ikke store dama.... men guri - det må jo være noe med vinkelen - eller? (og ja, jeg følte bare at jeg må forsvare dette - for jeg ser at det ser snodig ut. Så vet dere det......)

Ha en fin mandag. Alle spa-misunnelige jenter, der ute!
(og jeg lover at det skal bli siste gang jeg nevner dette spa-greiene. Men det var verdt å nevne noen ganger, for å si det sånn. Nå er det hverdagen igjen)

12 kommentarer:

  1. Høres ut som ei helt fantastisk helg!

    SvarSlett
  2. Åh, det hørtes helt fantastisk ut! Likte han derre Bengt, ja! :D

    SvarSlett
  3. Vel unt, Trine! Hørtes deilig ut. Flott trekløver! :)

    SvarSlett
  4. hørtes ut som et drømmeopplegg!

    du har en kjempefin blogg, mange flotte bilder, uhøytidlig stil og morsomt!

    SvarSlett
  5. Det er deg vel fortjent i en hektisk hverdag!
    Hørtes ut som en perfekt helg!
    Skal jammen ta med jentene mine på noe liknende. Om, tja, 29 år?

    (Måtte ta en sånn avensjukpille før jeg kunne svare)

    SvarSlett
  6. he he, ja vi hadde d fantastisk. men du må no skrive en snutt om han sindre :0)

    SvarSlett
  7. Åh, det hørtes deilig, deilig, deilig ut.
    Ellen :)

    SvarSlett
  8. Herlighet, det hørtes jo bare sååå herlig ut! Vel unt :-)

    SvarSlett
  9. Å det hørtes ut som dere har storkost dere...og for et flott bilde ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails