6. februar 2011

Bikini og føtter

(Jeg råder deg til å ta en avensjuk-tablett før du leser videre!)

Det er idag bare 5 dager til jeg skal noe absolutt deilig: jeg skal "pampres" en hel helg: Jeg skal på SPA. Fredag til søndag. HER

Den snille mammaen min har invitert meg og lillesøster på hotellweekend; Søstrene sisters and the Mother - 2 døgn i suite. Jeg vet det blir mye fjas og latter.


Vi skal trene. Spise. Og vi skal sove. Eller jeg vet ikke hva gamlemor (som ikke er så gammel) skal....Men søster og jeg skal sikkert sove litt. Det blir fantastisk med 2 netter uten avbrudd (annet enn av snorkinga til gamlemor)..... Søster har en liten tass hjemme og èn i magen. Så hun trenger helt sikkert masse søvn.

Og bare det å legge seg nedpå litt - uten dårlig samvittighet for alt man skulle gjort..... Lese på senga - midt på dagen. Om så!

Så skal vi behandles og pleies - til huden skinner og den mentale tilstanden er på sitt absolutt beste. Jeg har blandt annet booket en Afrodite. Dæven, jeg gleder meg!


Men det er alltid noe, når man skal på sånn tur. Og samtale ved frokostbordet idag lød omtrent sånn:

Meg.:Huff, jeg må jo ut å kjøpe ny bikini til neste helg. Den badedrakten jeg kjøpte før jeg var gravid med tvillingene, vet jeg ikke om jeg orker presse meg inn i!!

Mannen: ... Ok.

Meg: Søren, at jeg ikke har vært flinkere med treninga, slik jeg lovte meg selv, for mange, mange uker siden...

Mannen: Ja..... ok.

Meg: Huff, utrent og dvask......og bikini. Ahrrrr!

Mannen: ....neida... du er fin......

Meg: ????

Mannen: ......

Meg: Fader; jeg må jo bestille meg frisørtime også denne uka. Håper de har ledig på salongen. Alltid treig, jeg vet du!

Mannen: .... ok.....

Meg: Og føttene mine - guri, de ser jo ikke ut! Ja, ja. Får være flink med den fotskrubben i dusjen de neste dagene, da.

Mannen: Ja... jo....

Meg: Herreminhatt, jeg burde ta noen timer sol denne uka, kanskje!? Ser ikke riktig så slapp ut da, vet du!

..... og jeg gnåler og gnåler......

Mannen: Men Trine, dette er jo dette man drar på SPA for å gjøre!!!!!!!

Jeg snakker visst som hun som bare skulle vaske huset  - før vaskehjelpa kom.....

Og bortsett fra det med jevnlig trening over tid; han har jo rett.

Men jeg skal trene jevnlig; i allefall to dager på rad nå da :)

God uke, folkens!

18 kommentarer:

  1. å, så deilig!! Jeg glemmer ALRDI min første helg vekke fra jentene mine da de var halvannet år; Tvillingmamma-weekend på Bardøla. Fantastisk!! Det var massasje, fotpleie, hårpleie, SOSIAL pleie ... you name it

    SÅ .. kos deg en hel haug og NYT NYT NYYYYT! :)

    SvarSlett
  2. hihi, jeg hadde ikke avensjuk-tablett liggende, og kjenner at jeg absolutt hadde trengt en nå... Så deilig det må bli, tenk å bli skjemt bort sånn en hel helg!

    Kos deg glugg i hjel:)

    SvarSlett
  3. Ha ha, ja det litt å ordne før man bare kan slappe av. Kos dere!

    SvarSlett
  4. Fikk meg en god latter av innlegget og samtalen...
    Høres ut til å være VERDENS HERLIGSTE helg du har foran deg! *misunnelig*
    Klem

    SvarSlett
  5. Hahaha, mannens kommentar var jo "spot on"!
    Resten av innlegget velger jeg å ikke kommentere, siden jeg glemte å ta den anbefalte avindssjuke-tabletten ;o)
    Kos deg så mye!

    SvarSlett
  6. Å, spaweekend høres kjempedeilig ut. Og vi sliter nok med de samme "problemene" de fleste av oss. God tur, håper dere får et fantastisk opphold, klem ann helen.

    SvarSlett
  7. Ah, så utrolig deilig det hørtes ut! Er bare å nyte :-)

    Vi hdde vaskehjelp for noen år tilbake. Vi ryddet som vi skulle, men aldri at vi bekymret oss for skiten. Jeg hadde nok dukket opp på spa både dvask, bleik (lite å gjøre med det uansett, sola biter ikke på meg), og med hard, sprukket hud på beina.

    SvarSlett
  8. Tjusa deg som vi sier her i Bergen! (heldige deg)
    Det høres helt fantastisk ut! Ikek glem å nyte det. Det er veldig lett for å ligge på massasjebenken og tenke på alt du skal gjøre når du kommer hjem, og alt du ikke rekker å gjøre.. Tøm hodet ditt og nyt hvert sekund! -Linda :)

    SvarSlett
  9. Å det hørtes helt fantastiskt ut...håper du får en fin helg♥

    Klem Wenche

    SvarSlett
  10. Åh, høres deilig ut - unner deg absolutt en afrodite, med mer. Hilsen ei som var på SPA for akkurat ei uke siden, og lever lenge på det...

    SvarSlett
  11. Ååååå så deilig!
    Ikke slit deg ut med ekstrem-(kr)oppussing hele uka nå da. ;o)

    SvarSlett
  12. Åååååh, det hørtes deilig ut!!! Og må si du har snill mann som spanderer dette på deg! (hint, hint til min mann OM du skulle lese dette. Hvilket er tvilsomt...)

    Ler litt av samtalen mellom deg og mannen din, høres velkjent ut! Og de skjønner vel ikke engang hvorfor vi bryr oss om sånn! :D

    SvarSlett
  13. Ha a, jeg har fått en fotbehandling i julegave og tar meg i å tenke at jeg må begynne å behandel føttene mine selv FØR jeg tar fotbehandling.
    Heldige deg. Kos deg og slapp av!
    Ellen :)

    SvarSlett
  14. Guri malla så mange skrivefeil det ble der da....

    SvarSlett
  15. Hehehe... Jeg misunner deg MEGET! Selv har jeg ligget med influensa, og ligger på dag seks. Hodet har klarnet, men kroppen sliter litt med å holde følge ;) Ha en flottt tur da!! :D

    SvarSlett
  16. Haha, sånn hadde jeg også tenkt.

    Høres forresten alldeles nydelig ut med en helg på Spa. Bare å nyte...-Heldige du..

    SvarSlett
  17. Ho, ho! Trenger ingen slik tablett jeg, for dette UNNER jeg deg av hele mitt hjerte. Med fire barn og DEN tøffe høsten du har hatt, da er det sannelig på tide med SPA. Kos deg med god samvittighet!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails