18. februar 2011

Bursdagsfest for de store barna

Pia inspirerte meg til å lage et lite bursdagsinnlegg idag.
For et par helger siden feiret mellomste jenta mi 12 års-bursdagen. Dagen sin hadde hun midt i desember. Og siden en bestevenninne fyller år i februar - så feiret de sine 12 og 13 år sammen.

Vi hadde leid et rimelig lokale i nærheten - som var passe stort for 25 lekne 7.-klassinger. Hele klassen ble invitert. Tema for kvelden var 50-tallet. Og vi oppfordret til å la seg inspirere av Grease.

Det er som regel noen som synes utkledning er teit og kjedelig. Eller vanskelig.
Men dere aner ikke: samtlige hadde tatt utfordringen. Og det var rett og slett fantastisk og rørende å se så mange kule ungdommer - som virkelig hadde lagt sjela si i bekledningen.

Hovedpersonene!

Sjekk de kule partyjentene :

(Og ja, jeg har spurt mødre om tillatelse til å publisere bildet) 

Jeg skulle så gjerne lagt ut gruppebildet av guttene også. Men her har jeg ikke spurt om tillatelse.... så jeg  gjør ikke det. Men se for dere at samtlige gutter stilte i hvit t-shirt, svart (skinn)jakke, oppbretta jeans og Converse. Og sveis! De var helt fantastisk fine!

Vi spilte Grease-musikk og ungdommen rocka. Vi serverte pizza, glassflaske-brus, kjærlighet på pinne, cheesedoodles, masse popkorn, muffins.....


De lekte ballonglek og stol-leken....
Det var en SUPER fest - og både hovedpersonene og gjestene så ut til å ha det artig.

Ja, dette var bare et tips til  hva man kan gjøre i forbindelse med bursdagfest. Og man trenger jo ikke være bare 12-13 år, for å ha denne type party. Passer like godt feks for 40-åringer....

Fin fredag, folkens!

Og sorry for kvalitet på bildene mine.... det blir mye mobilbilder for tiden.
Og ikke alltid det egner seg til trykk. Men det er nå det jeg har, da...

7 kommentarer:

  1. WOW! Så stilig. Så flinke unger.
    Jeg drømmer egentlig mest om en gallafest. Ønsker en grunn til å sy meg gallakjole. Elsker å leke prinsesse:)
    Må vel antagelig bare sy den kjolen lell, uten anledning. Er ikke så vanlig å bli invitert til gallafest i mine kretser. :)
    Ellen

    SvarSlett
  2. Stilige unge damer! Helt "Grease", kjempemorsomt at alle "ble med på leken"!
    Og fristende cupcakes... :D

    SvarSlett
  3. Så kult!
    Har hatt mange tema- og utkledningsbursdager her med en mor som har dekoratør-abstinenser!
    Skal ikke se bort fra at jeg kopierer denne ideen, skal jammen høre med den blivende 12-åringen!
    Mor må også kle seg ut, ikke sant? Ha-ha, jeg vil være sånn serveringsdame med diger tyggis!

    SvarSlett
  4. Herlig vri på et bursdagsparty! :o)

    SvarSlett
  5. Stilig party! De eldste mine har liksom bare ønsket en rolig kveld med noen få komoiser, pizza og film....Ikke noe party... Men det kommer kanskje etterhvert...

    SvarSlett
  6. Komoiser er noe vi sier her på Kongsberg. Det betyr kompiser.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails