3. februar 2011

Gale menn gjør meg trøtt

Jeg og mannen har blitt helt frelste på Mad Men. Denne serien som jeg hørte det ble snakket om litt her og der gjennom sommeren og høsten. Men de fleste jeg kjenner, har ennå ikke hatt sitt møte med serien.

Jeg ønsket meg den til jul - Og julenissen kom med sesong 1, 2 og 3. Og nå er det så vidt februar - og vi har sett alle minuttene av de 3 sesongene! Og vi er betatt og besatt og fascinert og forelska i disse karakterene og 60 talls-kulturen. Vi har sittet kveld etter kveld. Noen kvelder har vi nøyd oss med 1 episode. Men stort sett har det vært litt sånn: ååååååå, èn episode til, eller.......??..... ok, enda en?...

Og neste dag er vi veldig trøtte!!!


Mange spør hva serien handler om. Da svarer jeg som sant er: de er et gjeng mennesker som drikker, røyker og puler. (gisp....ok, jeg kunne brukt et annet ord her... men vi er voksne mennsker og det er jo nettopp DET de driver med!)

Jeg vet at serien går på kanal MAX - men det er nok et stykke uti sesong 4... og jeg kan jo ikke fortsette midt i en sesong. Nei, hjelpes! Så det er bare å vente på dvd-en.

Imens kan vi kose oss med noe helt annet: Dexter. (verdens mest sympatiske seriemorder)

Fin torsdag, folkens!

15 kommentarer:

  1. Liker også den serien! Og så mye flotte klær og stilige stillbilder (når man setter på pause ;) ). Kan godt pløye gjennom noen episoder med det på en kveld ja :)

    SvarSlett
  2. Åh , ja!
    Sånn er det! Vi har også sesong 1-3, og det blir sånn :"nei, vi tar en epiode til.." Og da blir det veldig sent..
    Akkurat nå holder vi på med Pacific, som vi fikk til jul.

    SvarSlett
  3. Jøss, vi har helt lik smak på seriefronten, jo! Vi holder på med Mad Men nå. Er midt i sesong 2. Og bare for å ha sagt det: din beskrivelse av handlingen er helt korrekt ;-) Men er det ikke fascinerende da? At det er nettopp drikkingen, røykingen og pulingen som drar oss med fra den ene episoden til den andre? Jeg syns karakterene fenger sånn! Betty er utrolig kul! Spe og uselvstendig på mange måter, men samtidig med bein i nesa! Og Peggy! Det er jenta si det! Og Don. Skal man elske eller hate han?

    Men favoritten over alle favoritter er Dexter. Ingen over, ingen ved siden. Vi har sett de fire første sesongene. Nå venter vi spent på sesong 5, som går i USA nå. Men vi må visst vente en stund, siden sesong 4 ikke er ute på DVD en gang (bortsett fra originalversjonen da). Broren min har lastet ned sesong 5. Mulig jeg må ty til han! Klarer ikke å vente! Jeg satt med tusen spørsmål da sesong 4 var over. Et i stua lød et stort, rungende "Neeeeeeeii!!! Gi meg meeeeeer"

    SvarSlett
  4. Hmm! Eg må visst begynne å sjå TV....

    SvarSlett
  5. så fint at dåkk har sett de ferdig så kan æ få låne de no når æ kjem nedover. men æ blei no litt betenkt av beskrivelsen. kanskje ikkje nåkka for gamle folk... eller...?

    SvarSlett
  6. Vi er også HEKTA og trøtte! :) Jeg ønsket mannen serien til jul og snille julenissen kom med de tre første sesongene her også! Har noen få episoder igjen.. vi sparer liksom.. hehe..

    SvarSlett
  7. Haha, du er hilarious!! Liker damer som er rett frem og ikke legger noe i mellom:-) Jeg er verdens dårligste til å følge med på serier på TV, for jeg husker aldri når de går.. Men jeg kjøper på DVD og så ser jeg som du, maaaaaange episoder etter hverandsre ;-) Jeg holder på med Brothers & Sisters på DVD nå, og storkoser meg! Fordelen med p ikke følge med på TV, er jo at at da kan man se så mange episoder man vil etter hverandre! Kos deg! Sove kan vi gjøre når vi blir gammel ;-) Linda-

    SvarSlett
  8. Som jeg skulle skrevet det selv. Med det unntaket at vi ikke er ferdige med sesong 3 enda. Så har enda noen episoder å kooose oss med (og blir trøtte av...)

    SvarSlett
  9. Tørikkebynnetørikkebynnetørikkebynne Vetjegblirhektavetjegblirhektavetjegblirhekta.

    SvarSlett
  10. jeg har vel aldri ramla inn på den serien, men ser at jeg også kunne digget stilen!! :)

    ... og jeg gleder meg så sinnsykt til de skitfine kjolene :)

    ..ogdumågjernesitteoppehalvenattaoggjøredeferdigeogsendedemedminsøsterimorgenettermiddag, altså ;) hehe... SÅÅÅ mye gleder jeg meg! :)

    Natti natt - for nå er i hvert fall JEG trøtt!

    SvarSlett
  11. Joda, S&S er kommet på Alnabru.
    Der Jysk lå, om du vet hvor det var?! :)

    SvarSlett
  12. Jepp, Mad Men og Dexter er the good shit!! :-)

    SvarSlett
  13. Ajajaj, har akkurat blitt hektet selv!
    En uke med sykemelding gjør noe med tvserie-lysten ;)
    Dexter er en annen favoritt; der er jeg ajour med USA.
    Også har vi jo Weeds og True Blood da...
    Ja og Forbrytelsen om dere liker dansk krim på sitt aller aller beste..

    Ække tv-slave altså, det høres bare sånn ut ;)

    SvarSlett
  14. Må visst begynne se tv jeg og ja........

    SvarSlett
  15. Ha ha, som jeg kjenner meg igjen! Vi ser "bare en episode til" rett som det er. Det er jo hele poenget med å ha tv-serier på dvd. ☺
    Alle utgitte sesonger Mad Med er unnagjort for lengst, venter å 4 for vi har ikke den tv-kanalen. Og selv om vi hadde hatt den, hadde vi vikkert villet styre sjøl med dvd.
    Nå er vi på siste seong Entourage. Der er det veldig korte episoder, så da er det gjerne tre om gangen og det trenger ikke bli så sabla seint før man kommer seg i seng...nei, TRENGER IKKE men...

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails