29. august 2010

Litt kjipt

Jeg skal for første gang i mitt liv ha månedskort på offentlig kommunikasjon i Akershus/Oslo.
Det er kjekt at det finnes alternativer til bil og kø-kjøring. Men det er jo så dyrt! Over alt ellers i verden, lønner det seg å kjøre offentlig. Men ikke i Oslo/Norge.
Skal jeg ha mann og alle unger med til byen en dag - er det mye billigere for oss å kjøre bil + betale dyr parkering, enn å ta buss/bane tur og retur.

Det er skikkelig dumt!

Ruter opererer med noe som heter studentbillett. Jippi! Jeg er student.
Men hva i...?!

Jeg oppfyller alle krav... Nesten.......mellom 20 og 30 år....??

Hva med meg??  Jeg er liksom for gammel til å få studentfordel hos Ruter, jeg da...?!
Hvem er det som bestemmer at ikke jeg har like mye behov for å kunne spare de kronene, som en på 30?

Dette er litt irriterende. Det er ikke snakk om en formue i diff. Men likevel....
Ruter: skjerpings!

7 kommentarer:

  1. Har hørt om det der, enig med du - skikkelig urettferdig!

    SvarSlett
  2. Høl i hue! Helt håpløst, og ja det er svinedyrt!!!

    SvarSlett
  3. Kan du ikke forfalske studenbeviset ditt? en stakkars bussjåfør ville ikke våget å antyde at du ikke var 29!

    SvarSlett
  4. Synd at du akkurat har runda 31, nå ja. Kunne jo prøve å forfalske noen papirer? Elelr kanskje ikke...

    SvarSlett
  5. Det der er så blodig urettferdig som det kan få blitt. Akkurat som om studenter over 30 har noe bedre råd enn de under! Hrmpf!
    Ikke bare Ruter det der, samme her i Trøndelag og :(
    Ah, well...du får spare pengene et annet sted da! Ha en fin søndagskveld uansett :)
    Klem fra Barbro

    SvarSlett
  6. Det er på tide å dra fram trikset med falk legg igjen. Det funka da vi var 16, så da funker det sikkert nå og. Bare prøv!

    SvarSlett
  7. Falsk legg skulle det være. Hadde ingenting med Falkeklubben å gjøre!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails