4. oktober 2010

En hjemmedag

Innimellom har jeg ikke undervisning på skolen... Nei, ikke fri ; jeg burde jobbe med skolerelaterte ting. Men det kan friste å bruke en sånn dag til morsomt samvær med ungene. Nettopp det har jeg gjort idag

Jeg tror forresten det er mest jeg som har behov for å ha de hjemme: Ungene elsker barnehagen!! Men er heldigvis veldig fornøyde med en morsom dag med mor også.

Vi har brukt en stor del av dagen til utkledning. Jeg har både sunget sanger på høye toner, som fin prinsesse. Og vært skummel med slør forran ansiktet. Og ungene styrer noe voldsomt med skattene i utkledningskista:


.. en svingom med Hinkel Pinkel (som forøvrig har ligget gjemt og glemt i en skuff i lange tider) - før søster må hjelpe til med kostymeskift...


Vi har ledd og grått. 
Ok - jeg har ikke grått så mye; men ungene har krangla litt 
- om parykker og hvem som skulle være bie og hvem som skulle ha rosa vinger...

Men mest har de tøysa med hverandre.


Og alle klesskiftene tar på kreftene. En 20 sekunders pause med bok, gjør susen.


Maaange skift - som til slutt ender i en blanding av sommerfugl, prins og Pippi...
Eller hva med en fransk bie (alpelue)...... Og litt keyboard og allsang.


Hærlige, hærlige unger!!!

11 kommentarer:

  1. He he, mange herlige antrekk, og JA, absolutt herlige unger! Likte best fransk bie og gammel mann med tøfler og hatt.

    SvarSlett
  2. For en herlig dag med herlige unger!
    Ungene her har også en veldig innholdsrik utkledningskasse - og støtt og stadig står frøkna på huet nedi og kommer utkledd som både det ene og det andre. Alltid like morsomt! :D ♥

    SvarSlett
  3. Ein artig dag med og for mor, er ikkje å forakte.;) Herlige bilder, ser ut som dei har det kjekt, til tross for nokre tårer.

    SvarSlett
  4. Du verden, jeg lar meg nok en gang imponere og begeistre! Over de nydelige jentene, de nydelige bildene - og over at unger fortsatt koser seg med slike dager. Slik unger har gjort i alle år.

    Jeg prøver å la meg inspirere av deg til å ta bilder av barna som er mer enn oppstilte bilder med stive smil....men jeg har langt igjen!
    Uansett; jeg vil gjerne fortsette å la meg inspirere :-)

    SvarSlett
  5. Å for ein deilig dag!! SÅ flink du er som tar deg tid til ein slik dag! :)
    Skjønne unger!

    SvarSlett
  6. herre min for noen artige bilda.. suss og klem.

    SvarSlett
  7. Enig med deg! Herlige unger!

    SvarSlett
  8. Herlig, herlig bildeserie. Sitter her og smiler godt. ☺☺

    SvarSlett
  9. Så ut som dokker koste dokker masse! Blei nesten litt frista til å ha ungan hjemme en dag... men bare nesten! ;-) (dessuten går jo Emil på skolen nå, så da kan jeg ikke ha han hjemme om jeg hadde villet...)

    SvarSlett
  10. For en koselig hjemmedag dere har hatt!
    Jeg kan nesten ikke vente til jeg får to hele hverdager hjemme med alle barna. Det skal bli så utrolig godt!
    Det gjør godt for mammahjertet å føle at man har tid og overskudd til å være sammen med barna og gjøre ting på deres premisser :)

    SvarSlett
  11. Herlige, herlige bilder av herlige unger :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails