22. september 2010

Det koster å være kar

Idag har jeg vært en tur i godtebutikken. Nei, jeg snakker ikke om Narvesenkiosken. Men en større fotoutstyrsforretning i byen; Godtebutikken for en over middels fotointeressert.

Jeg har venta litt med å kjøpe ekstra utstyr til kameraet mitt - til jeg hadde noen uker på skolen å se tilbake på. Dét har jeg nå. Nå vet jeg litt mer hva jeg faktisk trenger - hva som er lurt å ha - hva som bare er kjekt å ha og hva som er mulig å ønske seg. Det er utrolig mye man kan ønske seg - men som er unødvendig for fine resultater.
Idag var dagen for innkjøp av trenger.


Først og fremst skulle jeg ha en fast 50 mm linse. En Sigma F1,4 EX. Altså ikke Canon sin egen. Denne går for å være en superduper i sitt slag. Jeg var ikke i tvil om valget.
Så var det blits. Der landa jeg på en Canon Speedlite 580EX II. Noen ganger er kun det beste godt nok! 
Ellers var det enda en ekstra harddisk, ny minnekortleser, noe renseutstyr, større minnebrikke, softboks til blits.....

Ja, det er rene julekvelden her idag. Godt mulig jeg har brukt opp hele budsjettet for julehandelen....Men guriland så lykkelig jeg er!
 * 
Så var det noe annet jeg trengte: Nye gummistøvler.
Nå har jeg tråkka mine Ilse Jacobsen i 5 år. De er utslitte! Jeg er dessuten lei de lange, tunge støvlene. Og jeg hadde ikke lyst på nye IJ. (Det jeg liker med de - er at de er litt fóret og varme)

Det har etterhvert kommet mye fint på gummistøvelfronten. Og på vei fra skolen, satte jeg beina innafor en skobutikk for å sjekke hyllene for utvalg av støvler. Og der stod jammen de prefekte støvlene for meg - akkurat hva jeg ønska meg - og i min størrelse:


Korte, behagelige og ganske så kule gummistøvler fra Tretorn. Og de er fóret! Og det beste av alt: de har den snilleste prisen: Kr 400.

Nå kan høstregnet bare komme : Jeg har støvler - og kamera til å forevige årstiden.

11 kommentarer:

  1. Alltid kjekt med noko nytt! Likte støvlane. :)

    SvarSlett
  2. Første del av innlegget er gresk for meg, he he. Skjønner det er snasne saker, så grattis. Støvlene kan jeg kommentere, de var fine. Veldig kjekt med litt fór.

    SvarSlett
  3. Seier meg enig med Elisabeth! Og lykke til med foto og sykling i regnet med lette støvlar

    SvarSlett
  4. Jeg sitter her å sikler av misunnelse!! Jeg pusler med tanker om å bytte ut mitt 350d med noe liiitt mer fancy. Må bare spare og spare og spare litt først ;)
    Kooos deg med utstyret ditt!!

    SvarSlett
  5. Gratis med nytt fotoutstyr! Som flere over her, er jeg mer betatt av støvlene enn av linsa (øh.) Tøffe!

    SvarSlett
  6. Linsa er super! Den kommer du til å ha mye glede av. Og om du lurte, så er jeg på ingen måte ironisk. Bare litt nerdete, Og det er jeg glad jeg ser det er fler som er! Støvlene var fine de og. Men jeg er mer engasjert i fotoutstyret.

    SvarSlett
  7. Akkurat nå kjenner jeg at jeg er glad jeg gikk foto da linser med god lysstyrke var det eneste saliggjørende, og minne var noe vi hadde filofaxen til ;o)
    Grattis med super-linse og blitz, og alt det andre som du jo selvfølgelig trenger i 2010!

    Gleder meg til å se bilder snart jeg......

    SvarSlett
  8. Kjenner jeg er litt grønn her, av både den ene og den andre årsaken.. Jeg har vel ikke akkurat stålpeiling på foto og utstyr, men kan akkurat passe nok til at jeg sikler og er misunnelig på deg som har fått deg nytt stæsj!
    Støvlene var ikke så værst de heller!

    SvarSlett
  9. Skjønner at du har vært på den dyre godtebutikken:)
    Jeg er enkel, og holder meg til mitt lille kompaktkamera....
    Knallfine støvler du har kjøpt.
    Ønsker deg en flott kveld.

    SvarSlett
  10. Ante meg at du kom til å svi av noen kroner på fotoutstyr, ja...Grattis! Med linse og støvler:)

    SvarSlett
  11. Heldiggrisen :) Kunnegodt hatt litt mere linser til mitt camera, får ønske meg det til jul kjenner jeg :)
    Gratulerer :)
    Tøffe støvler, hvilken skobutikk var det?
    Trenger noe tørt til beina :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails