13. oktober 2011

Stor, rød L

Det ene barnet mitt har blitt så stort, at bilen skal øvekjøres.

Det er som regel far i huset som tar seg av den biten.
Mor er litt for nervøs for den slags......
Jeg er nemlig den fødte baksetesjåfør!
Og jeg vil jo ikke stresse barnet unødig...

Dette store barnet har også en bestefar som ikke er skvetten av seg.
Så da hun nylig var på høstferie i Nord-Norge, fikk hun kjøre masse. Og langt.
På farlige nord-norske landeveier.
Jeg hadde aldri turt..... (Momo hadde vært litt sjåfør fra baksetet.... Så jeg har det jo fra et sted)

Men igår tok jeg likevel fram motet og tok en tur med henne. I kveldsmørket. I vårt eget distrikt.
Og det var slett ikke så skummelt som frykta.

Jeg ropte BREEEEEMS! bare én eneste gang.
Og hun er heldigvis av den veldig rolige sorten - og skvatt bare bittelitte grann...


Hun har dessuten allerede kjøpt seg bil.
For konfirmasjonspengene sine.
Det var et godt kjøp - fra en kjenning. Så det var ingen vits i å vente med den saken.

Hun er skikkelig glad i bilen sin!


Og nå bare gleder hun seg til hun til sommeren kan sette seg bak rattet - i egen bil - uten en mor som skriker BREEEEEMS! i passasjersetet.

Hun og bilen kommer til å få mye hyggelig sammen.
Jeg er en stolt mor.

Ha en fortsatt fin dag!
(med eller uten passasjer i bilen)

5 kommentarer:

  1. Dette er mannfolkjobb her i huset!
    Eg hadde brølt brems heile tida, trur eg, iallefall...
    ShyB

    SvarSlett
  2. Ja..dette veit jeg alt om.
    Første mann er jeg ferdig med..gikk rett og slett strålende!
    Nå er jeg i gang med nestemann...like greit denne gangen.
    At de begge har kjørt moped på forhånd hjelper godt.

    Søte jenta di..jammen blir de store..fort.
    Litt skummelt syns jeg ennå det er når min eldste er ute og kjører..men hva kan ei stakkars mor gjøre med dét liksom? Hyle?
    Hehe..

    KLem!

    SvarSlett
  3. Jeg syns du er en ordentlig tøffing, og datra di og :)

    SvarSlett
  4. Nydelig jente som absolutt er glad i bilen sin ja ♥
    Og jeg har vært der du er... TRE ganger faktisk.
    Herlig tid, og litt skummelt ;)

    SvarSlett
  5. Herregud, tenk at hun er så stor! Snart sjåfør!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails