16. februar 2010

3 gode grunner til å få barn i 2 runder

Jeg opplever stadig at mennesker jeg møter, tenker at jeg har barn fra to forhold – siden det er såpass spredning i alder. Men det er jo slett ikke tilfellet. Mannen og jeg har planlagt dette i minste detalj. Det er ihvertfall det vi liker å tenke. Bare se for eksempel som i dag:

1. De store ordner seg perfekt selv om morgenen. Kler på seg, smører matpakka si og går til hver sin skole, med alt de trenger i sekken. Selv om jeg vanligvis ser de ut døra, kunne jeg denne morgenen (siden jeg var en treging i seng kvelden før og derfor veldig trøtt) bare bli i senga – hvorpå jeg etter en stund kan liste meg stille ned i første etasje, åpne avisen mens jeg nyter en kopp kruttsterk kaffe. Så våkner tvillingene etter hvert…. Og DA er dagen i gang for fullt. Klokka er 09.00 Fantastisk! (hvertfall så lenge jeg er hjemmeværende med de to minste)

2. De store kommer hjem fra skolen. Jeg må handle, lage middag og hva annet man har å gjøre. Men i motsetning til de som har små barn, tett i alder, slipper jeg å ta noen med i butikken. De store passer de små en liten stund. Og samme med når middagen skal ordnes. Jeg kan gjøre det jeg må på kjøkkenet, uten en hale unger hengende i buksebeinet

3. Også er det den ordentlige rosinen i pølsa: De store vil ha huset for seg selv i kveld. Og hva er det jeg får høre: "Du og pappa kan bare ta en tur på kino eller noe i kveld – Vi kan passe Alida og Andrine, vi!"

Så nå er kinobillettene bestilt!! Og det gjenstår en trivelig prate – og leksestund med de store, en hyggelig kveldsstund og bad med A-ene, putte de i sengene hvor de sovner etter 3 minutter – og *SVISJ-SVUSJ* - vi er ute av døra på et blunk. Mens de store hygger seg hjemme og er verdens beste barnevakter for småsøsknene sine – sitter vi med god plassering i kinosalen, nyter en film og en etterlengtet luftetur og litt kjærestetid. FY SØREN så heldige vi er!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails