30. september 2011

En uke uten mor.

Jeg kom hjem etter en uke på farta.
Jeg ble gledelig overraska over å finne huset i strøken forfatning
.... i den grad et hus i evig oppussing kan se strøkent ut.

O store glede!

...helt til jeg satte foten innafor vaskerommet: Boblen sprakk. Med et skikkelig smell.
Det var nemlig rene og skitne klær - derfra til evigheten. Minst!

Jeg lurte på om jeg skulle si noe - eller la det passere, siden det tydeligvis var brukt anstrengelse på mye annet.
Jeg MÅTTE si noe....

Jeg: Du, min elskede. Har det i det hele tatt blitt tatt vare på noe her inne siste uka?

C: Å jada. Jeg har vaska sikkert 3 maskiner!

Jeg: Ååå Guri - 3 maskiner på en hel uke?! (Ja ja, det er iallefall noe).
Men hva med å ta vare på de tørre klærne? Jeg ser jo at det som ligger der - er det jeg hengte opp rett før jeg kjørte avgårde forrige uke.

C: Ja. Nei. Jeg har ikke tatt vare på noe som helst, jeg.....

Jeg: Hvorfor ikke? Why not? Warum nicht?

C: Neeeei. Jeg synes det er litt vanskelig på vite hva som skal i hvilket skap. Og dessuten er det innmari kjedelig.

Jeg: ...........??............

C: ..........................

Jeg: JEG derimot, synes klesvask og bretting er KJEMPEARTIG!!!! Det er derfor jeg bruker tiden min på akkurat det, x antall timer i uka. Jeg simpelthen elsker å tilbringe tid på det stusselige vaskerommet. For ikke i snakke om parring av sokker!

C: ...........................................................




Jeg kan le av det idag. Men jeg lo ikke mye av det for et par dager siden
Er det bare min kjære mann? Eller er jeg ikke alene om dette??
Er jeg utakknemlig? Det hender nemlig jeg må minne de jeg lever sammen med på at jeg ikke er ansatt her......


God helg, folkens! (med eller uten skittentøy)

13 kommentarer:

  1. århhh..hadde skrevet en laaang kommentar som jeg klarte å slette!!

    du er i allefall modig som i det hele tatt tør slippe mannen inn på vaskerommet!

    kravstor? niks.
    modig? jepp!

    Håper du har hatt det toppers, uten klesvask og med mye søvn!

    KLEM♡

    SvarSlett
  2. Hehe...du er absolutt ikke alene Trine ;)

    Da jeg lå rett ut med foten her, ble det et berg med vask. Jeg lokka øynene til det sprakk. Det er fint vi er flinke til å skryte av kara våre og det er flott at de klarer mye, men får vi skryt når vi sjauer? Hvorfor får de en stjerne i boka liksom?

    JEG VIL OGSÅ HA STJERNE I BOKA!! ;)

    Her er jeg alene.
    Frode er reist til usa en uke og ungene er hos svigers i Moss i helgen. Ro, fred og ingen krangling. Verken mellom store eller små ;)
    Gleder meg til å skape skape og skape.

    Fin hælg te dæ! :) Klæm Siw

    SvarSlett
  3. Det det er veldig normalt....
    Hos oss, like normalt som at jeg for eks. ikke skifter olje på bil, eller polerer, eller vasker bil, eller klatrer på stige for å fjerne ting i takrenne, eller åpner tette sluk. Hvis mannen i hus er bortreist noen dager.

    Sukk - hater vaskerom egentlig..

    Trøsteklem fra Inger

    SvarSlett
  4. Hehe! Det var mykje igjennkjenneleg der, ja!
    Eg har mine utbrudd innimellom, der eg ausar ut av meg til resten av familien, at dette ikkje er min drittjobb. Men det vert likevel eg som gjer jobben, støtt og stadig.
    3 maskiner på ei veke, ah! DET hadde vore tingen ;)

    SvarSlett
  5. meget gjennkjennelig, men et lite tips: jeg å synes klesvask er EKSTREMTkjedelig, men parring av sokker er om mulig enda værre, jeg har funnet løsningen ved å la min 6 åring få 2 kroner per par hun parer. hun er lykkelig over å tjene penger å jeg betaler gladlig litt for å få det gjort:)

    helga

    SvarSlett
  6. Mn x-mann vasket aldri klær, og den gangen jeg var borte en uke hadde han måtte gått til innkjøp av nye klær siden det ikke var flere rene igjen......... (tror han har lært nå etter 5 år alene..men ikke godt å vite forresten, han bor i samme hus som sin mor...he he)I

    SvarSlett
  7. Haha, kjenner til dette, ja!!! God helg!
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  8. å du er ikke alene. Pleier å spørre gubben hvordan det føles å ha en som vasker, henger opp og bretter klærene sine for seg...

    SvarSlett
  9. *LOL* det der er noe genetisk. Mannen min vasker faktisk, men let's face it, det er ikke det samme som når jeg gjør det ;)

    Du, jeg så dette innlegget hos Vibeke, http://www.mammas-hus.com/2011/10/nytt-pa-spisestuebordet.html, og det fikk meg til å tenke på at jeg vant noen store kongler med alle mine gjettninger inne hos deg ;) Mener ikke å være utakknemmelig, men ville bare si at dersom de er sendt så har de ikke kommet frem, i tilfelle du lurer på hvorfor du ikke har fått en takkemelding. Må innrømme at jeg faktisk hadde glemt dem bort ;)

    Klem fra Mari Ann

    SvarSlett
  10. Haha:) Vi har delt det opp, han tok klærna og eg tok huset i 7 år. No har vi bytta. Forandring fryder. Dessutan er han betre enn meg til slike ting; eg er ikkje så nøye som han. Derfor får eg ikkje "lov" å brette hans klær(...!) Kanskje mannen min trudde de hadde ein deling???:)

    SvarSlett
  11. Hehehe... hos oss er det gemalen som stort sett har hand om klesvasken for han er innmari noye pa hvordan det henges opp og torker for a slippe a stryke (!). Hores fint ut, eller? 'Skinnet' bedrar - det er lite ellers han tar tak i ;-) Tror ikke han skjonner hvordan gulv eller vinduer vaskes... Og stov ser han bare ikke. Men han kan slenge rundt stovsugeren. Vi har vel alle hver vare sterke sider... :-)

    SvarSlett
  12. Kjenner meg igjen Trine. Jeg pleier å si at jeg kan ha en elsker inne på vaskerommet uten at noen finner det ut. Det er jo bare jeg som oppholder meg der inne.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails