18. august 2012

Unger og bading og parkanlegg

Det er for tiden skrekkelig varmt (og klamt) i Korea.
Ungene liker ikke sånn varme så godt. Ikke jeg heller.
 Iallefall ikke når man ikke ligger på stranda 
- hvilket vi ikke gjør noe særlig av for tiden. 

Vi skal liksom gjøre hverdagslige ting i denne temperaturen.
Det er en stor overgang for oss alle!

Innimellom disse vanvittig høye bygningene, har de laget et fontene/badeanlegg 
på og rundt en åpen plass..
Vannet settes på noen faste dager i uka: 2 ganger pr dag - og én time om gangen.

Gjett om det bades! Og gledes. Og hvines.







God lørdag kveld, folkens!

5 kommentarer:

  1. En ting er sikkert- Korea er helt totalt annerledes iforhold til hva jeg trodde det var. Ser så fint ut! Og etterhvert blir dere vel mer vant med varmen?

    SvarSlett
  2. Ja, det ER fint! Men veldig mye er sånn som du sikkert har sett for deg også. Kommer helt sikkert bilder av sorten som viser slik det er for veldig mange. Dette fancy-schmancy som jeg har vist til nå - har skjedd de siste 5 årene. Mesteparten av Korea er fremdeles IKKE skyskrapere og dyre designerbutikker...... Det er fantastisk å se og føle forskjeller fra sist jeg var her. Jeg kjenner meg hjemme - men samtidig er det som å komme til et annet land. Utrolig, rett og slett!

    SvarSlett
  3. Deilig med litt bading. Åssen er temperaturen resten av året? Er det noen kalde perioder, eller er det bare varmt, ekstra varmt og evt regntid?

    SvarSlett
    Svar
    1. Har har vi årstider. Vinter i des-feb. Skikkelig kaldt. Vi snakker dunjakke, lue og votter. Men nå skal vi først ha strandliv i et par mnd til. Må bare få alle parasollene og menneskene til å pakke sammen først :)

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails