14. august 2012

Grav deg ned i tide!

Koreanske mennesker liker sola. Akkurat som oss andre mennesker. Men de vil helst ikke ha sola på seg. De gjør hva som helst for ikke å bli brune. Bare bøndene som jobber i åkeren er brune......

Man ser de utroligste kreative løsninger for ikke å få farge på ansiktet. Det er ofte ikke nok med hatt eller skyggelue. Hatten har helst ekstra funksjoner som sideklaffer, ekstra (ekstra!) lange solskjermer forran og bak. Og noen dekker absolutt hver millimeter - det være seg med en avis - hvis det er det man har for hånden. Man bruker faktor 50 - og kremer med whitening.

De bader med alle klærne på! Kjole, bukse, jakke, sko..............

Det er jo unektelig litt komisk. Og noen ganger er det såpass komisk at jeg må ta bilde. Jeg har forsøkt å smugfotografere dama, som hver dag går med den lille hvite hunden sin utenfor bygget jeg bor i - iført lang kjole i spreke farger og en sjokkrosa hatt med øreklaffer, skylapper og slør. Men jeg har så langt ikke lyktes. Fasan!

En tur langs stranden med jentene mine, fikk fram latteren i oss alle. Et par stykker satt og lå i sanden mens de gravde seg ned.....




Men hun dama her tok kaka! :


Jeg skjønner ikke helt greia....
Hvorfor ikke bare bli hjemme?!

Fortsatt god tirsdag, folkens.

10 kommentarer:

  1. Er det mulig????? ja, du sa det, hvorfor gidde alt styret med å grave seg ned, når man kan bli hjemme og forbli bleik???
    Hva tror du de tenker om oss, som higer etter å bli brune og FINE? :-)

    SvarSlett
  2. Ha ha ha... Ja hvorfor ikke rett og slett bli hjemme :)))
    Vi uffer oss bare med å få sand mellom tærne, men her bader de i sand med hele seg, å så med klær på !! OMG :)))
    Det kan bli mye spennende bilder fra denne kanten skjønner jeg, fnis :)))

    Gleder meg til du klarer å fange denne fargerike dama, med ditt kamera :)))

    Klem Heidi

    SvarSlett
    Svar
    1. Du aaaaaaner ikke alle spennende fotoobjekter det finnes her! Det gjenstår bare å dra med Canon ut på tur, for litt skikkelige bilder ;)

      Slett
  3. Haha, kjente jeg ble litt lattermild her nå ja :)

    SvarSlett
  4. Haha! Kjekt å lese hos deg; om fisk, butikktrim, utsikt, leikeplasser, do og strandliv :)

    SvarSlett
  5. Thihi.. festlig! :)
    Så gøy å lese at dere er på plass i Korea. Spennende tider vil jeg tro. Festlig med fjernkontroll på do og alle greier. Koselig å lese om hvordan dere har det. Gleder meg til å høre mere! :)
    Klemmer

    SvarSlett
  6. Ho-ho! Sååå utruleg morsomt. :)))

    SvarSlett
  7. Å HERREGUD, hun dama! det er jo helt hysterisk! noen ganger, altså, så lurer jeg på hva vi folk egentlig er for noen vesner.
    fantastisk. den der skal jeg huske, og ta frem når jeg er sur.
    takk! *maria

    SvarSlett
  8. Ha ha ha! vi brukte ofte å dra på stranda bak Dalmage (?). Der var det ofte en del snodige typer. Husker en fyr som tok med seg treningsutstyret sitt, for å pumpe litt jern og vandre litt hvileløst frem og tilbake i speedo. For ikke å snakke om all bryllupsfotograferingen på stranda, er den der fortsatt? En gang dro de med seg en stor, "London" telefonboks. Very romantic :) Memories, memories :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails