22. august 2012

Smarte ting

Det finnes mange smarte ting i dette landet.
Mange ikke fullt så smarte også.......
Men dette er om et par av de smarte.

Feks paraplyposeautomaten.
Det regner en del i Korea. Og alle har paraply - og alle er glade i shopping. Og butikkene og restaurantene er ikke like glade i våte paraplyer/ våte gulv.
Så utenfor mange steder står denne saken. Man stikker paraplyen nedi, drar ut og vips; Ikke noe vanndrypp på gulvet! Kjempesmart, spør du meg. Men jeg er usikker på om en sånn sak hadde fått stå i fred i Norge..... Mulig jeg er forutinntatt: Men jeg ser for meg at en eller annen pøbel hadde blitt frista til å rive ut alle posene og slenge dem i skogen.....


Så er det yoghurtpakkene. Det finnes vanlige beger også. Men disse rørene rommer noen munnfuller. De er i myk plast. Man river av en ende og klemmer ut rett i munnen. Kjempefine å pakke i matboksen og man trenger ingen skje! Det finnes også som runde, små "ballonger". Samme greia i myk plast.


Dette produktet har vært her i mer enn 10 år. Og jeg har tenkt på det mange ganger, siden jeg sist bodde her: Hvorfor finnes ikke dette produktet i norske butikkhyller? Det kan jo umulig være at Tine ikke har fått det med seg...... Det jo være en annen grunn? Hygiene?

Noen som har et fornuftig svar??

Glad onsdag, folkens :)

9 kommentarer:

  1. Smarte ting, begge deler!

    SvarSlett
  2. Åh, så smarte, men enkle ting. Klart vi må få dette til Norge. Tar du kontakt med Tine? Hvem skal man kontakte for å få paraplyposestativ, mon tro?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror ikke paraplyposene er levedyktige i Norge..... Eller hva?

      Slett
  3. Yoghurten var knall, men paraplymaskinen kan jo ta fra meg gleden med å sprute vann på tilfeldig forbipasserende :D ;)

    Jeg har vært tøff og laget min første utfordring på bloggen min. Bli med da vel!

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe. Små gleder! Skal sjekke utfordringen din :)

      Slett
  4. Hey! Artig blogg! Har skrolla og lest litt neover her. Spennende med Korea.

    Har vært i Japan så gjenkjenner alt det teknologiske på toalettene, kjøkken osv. Og ikke minst det fuktige, varme klimaet.
    Akkurat det er godt å slippe her med våre kjølige, nordiske sommere. . Smiler.

    Alt godt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei - og hyggelig med ny leser :) Asia er spesielt. Og fantastisk. Og så anderledes. Enten liker man det - eller så gjør man det ikke. Jeg elsker å være her!

      Slett
  5. Morsomt å lese om alt det finurlige i Korea:)

    I USA kalles slik yoghurt "gogurts", altså en yoghurt du kan ta med i farten. Som du sier super til matpakke o.l. Skulle vi hatt i moderlandet ja:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails