16. august 2012

Øh....

For mange koreanere på min alder, var dette det de vokste opp med av snacks: Kokte larver.
(Jeg gjentar: kokte larver!)
Det finnes fremdeles å få kjøpt overalt - fra flyttbare vogner i gatene, på stranda om kveldene, på templene....
Det lukter alt annet enn godt. Jeg har ikke smakt det. Og nei, jeg har ingen planer om å prøve!


Det serveres gjerne i et pappbeger. Med en tannpirker som spiseredskap.


Det kan være hur proteinrikt som helst, for min del.
Jeg synes dette er skikkelig ekkelt. 
Eksotisk, ja. Men råekkelt!

Er du tøff? Hadde du turt å prøve?

God torsdag, folkens!

11 kommentarer:

  1. En plass går grensen !!!!
    NEI... Dette hadde jeg ikke klart å prøve :)
    Ser rett og slett forferdelig ekkelt ut :( Usj...

    Er du helt sikker på at du klarer å la være ???
    :)))) Hi hi hi...

    Klem Heidi

    SvarSlett
    Svar
    1. Ho ho - Jeg VET at jeg greier la være. Utfra lukta å dømme, liker jeg dette ikke!

      Slett
  2. Det er ekkelt. Og eksotisk. Jeg synes ikke man trenger å smake på absolutt alle ekle,eksotiske ting man finner her i verden!
    I Thailand prøvde jeg frityr-stekt tusenbein. Jeg var ung og skulle tøffe meg..
    Kos deg med alt det andre gode de har!
    :-)

    SvarSlett
  3. Ååååå fytterakkern! Er glad i mat, men er d mat? :) tror ikke d nei...

    SvarSlett
  4. Neeeei, tror ikke det gitt. Måtte i såfall spylt ned med vin. Mye vin, og en bitteliten bille.

    SvarSlett
    Svar
    1. skoggerler.... godt svar fru storlien.. æ syns d ser så ekkelt ut at æ at satt drit foran alt. Dritbille, ....snacks, ....tannstikker. Måtte nok ei heil bøtte me drikke for å få ned d ene forbeinet.

      Slett
  5. Iiiisj, fui a mei, det hadde jeg ikke testet altså.

    SvarSlett
  6. Uhhhhhh! Det så kjempeskummelt ut, men jeg hadde jaggu meg prøvd! Det er jo ikke hverdagskost, og jeg er nysgjerrig nok til å prøve det meste. Jeg har spist sauevom og kaninhjerne og annet rart, sender du over en bille i posten lover jeg å ta bilde når jeg spiser den! :D

    Og du, tusen takk for koselig kommentar på bryllupsdagsbloggen! <3

    Stor klem fra Asker

    SvarSlett
  7. Nesten så jeg kjenner lukta, bare av å se bildene! Smakte ALDRI jeg heller :)

    SvarSlett
  8. Vet ikke helt om jeg hadde klart å smake, MEN, tenk om...
    Tenk om det er skikkelig godt, også har man gått rundt i mange år uten å tørre. Vi har jo ting som ikke lukter spesielt godt vi og: makrell i tomat, kaviar, oliven, fetaost, får-i-kål osv.

    Jeg er oppvokst med en pappa som hater pinnekjøtt og dermed likte vi heller ikke det (aldri smakt), før jeg som 23-åring smakte det for første gang og ikke kunne se meg berga :) Tenker jeg kan spise litt ekstra hver gang for jeg har jo tross alt noen år å gå på. Var direkte sur på pappa altså, for hvilken matopplevelse han hadde tatt fra oss (ja jeg var høygravid)!! :)

    Uten sammenligning forøvrig så syns jeg du bør ha det som en utfordring iløpet av tiden du er der, for alle oss lesere som lurer på hvor tøff du egentlig er (her holder det ikke å flytte med container til Korea), og ikke minst lurer jeg på hvordan det smaker..
    (kan jo starte med å dyppe bakdelen i litt chilisaus :) )

    Så gøy å følge deg og dine i den vide verden både her og på Instagram. Lykke til videre.

    Klemmer fra Tina

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails