17. august 2010

God og gammel

Nå er det 5 år siden jeg sist var i Shanghai. Jeg har vært i byen 7 ganger. Og nesten hver gang har jeg vært innom denne Jazz-baren på gamle Peace Hotel. Jeg er ikke spesielt glad i jazz-musikk. Men jeg er såpass sjarmert av disse gamle, kinesiske gutta - at jeg måtte innom.


Peace Hotel Old Jazz Band. Og tro meg: de er gamle!

Det er bordbestilling, skyhøy inngangsbillett (til kina å være), drinkene er dyre - Men veldig gode!


Gutta spiller for det de er gode for. Og her har de spilt HVER KVELD, siden en dag i 1980 - da de etablerte bandet. Altså, de spiller 7 dager i uka - hele året. Gjennomsnittsalderen er godt over 70. Tror den eldste i bandet var 87 år, sist jeg var der...


De er så flinke. Og kule og veldig morsomme.
Skal du noen gang til Shanghai: Ta turen innom Old Jazzbar - Peace Hotel. Det er en severdighet så god som noen, i denne byen.

2 kommentarer:

  1. Imponerende! Hvor lenge kan de holde det gående?

    SvarSlett
  2. Høvdingen er i Shanghai nå, jeg skal helt klart tipse han om dette stedet som sikkert ville vært et fint sted å avslutte dagen på etter møter,møter.møter. Og en gang håper jeg å reise dit med ham, jeg skulle sikkert klart å fordrive tiden mens han sitter i nevnte møter,møter,møter!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails