21. oktober 2011

Gamle, gode venner. Og vin.

Helga skal tilbringes med riktig gamle, gode venninner.

Når man kommer fra et lite sted, som jeg gjør, så går man gjerne sammen med de samme menneskene på skole i mange år.  Her snakker vi ikke om klasser fra A-E (som mine barn forholder seg til). Vi snakker om 1 lokal barnehage. 1 barne -og ungdomsskole. Og 1 gymnas som favner de samme menneskene + noen flere mennesker fra nabokommunen.

Denne helga skal jeg på helgetur på spahotellet på Norefjell, med 5 venninner fra denne tiden av livet mitt. (Vi er så heldige at den ene i gjengen har en fin leilighet tilknyttet hotellet).
Vi snakker 12 år i samme klasse med én av jentene... helt tilbake til barnehagen med en annen... Vi har kjent hverandre veldig lenge. Men samtidig er det ikke så ofte vi alle møtes. Så vi må bruke litt tid på oppdateringene likevel. En av oss har allerede rukket å bli bestemor. Før fylte 40. Tenk på det!

Halen min er såpass grei etter fallet mitt - at jeg tror jeg kan gjennomføre en liten tur i fjellet. Men mest skal vi mimre. Og flire. Og drikke små bobler i de store boblene :)
(jeg er i grunnen litt usikker på hvor seriøs den fjellturen egentlig blir, når jeg tenker nøye etter...... )

Jeg ser frem til å gjøre noe hyggelig midt i sorgen.


Dette er 1. klassebildet av meg. i 1978.
(Jeg vil bare vise fra hvilken tid jeg har disse venninnene mine fra)

Hva tenkte min mor da hun kvelden i forveien fletta håret mitt!?!?.....
At jeg skulle våkne med de vakreste krøllene?

Det er først de siste årene jeg har greid å se på dette bildet.
 I ungdomsårene mine, var jeg ikke engang i stand til å le av det..... 
Det var rett og slett ikke noe å le av!!!

Nå ler jeg flettene (!) av meg.
Det må være tidenes verste hår-dag (bortsett fra alle dagene på 80-tallet....)

Og når du er ferdig å le av meg - fortell gjerne hva for slags planer du har i helga :)

9 kommentarer:

  1. Søte Trine-liten!
    Ja, du er søt nå også!
    Ønsker deg en kanonhelg, med bobler, latter og venninneprat!
    Min helg blir rolig, håper jeg, med maling av loft og innekos.

    Klem

    SvarSlett
  2. Syns du var kjempesøt jeg! Min hårsveis fra samme alder er enda morsommere :)
    Ha en nydelig hælj og kos deg med venninner! Det er en fin ting å gjøre akkurat nå!

    SvarSlett
  3. Du kunne strengt tatt vært mormor du også, Trine! Tenk på det :)

    De bildene der fra herlige 70/80-tallet er jo bare uslåelige!

    Du er vakker du Trine, det tenker jeg hver gang jeg ser deg på bilder!

    Kos deg masse masse.
    God tur! klem:)

    SvarSlett
  4. Synes du var en søt 1. klassinge jeg Trine :)
    Håper du får en kjempehelg med venninnene dine og ang denne fjellturen, ingen skam og snu :)

    Du vet dette med gammle venninner:
    "Å samle gamle venninner
    er som rester i kjøleskapet,
    du håper de har holdt seg" :))

    Min helg blir rolig, men med klargjøring av et rom som skal pusses opp :)

    Klem fra Heidi ♡

    SvarSlett
  5. Nyt helga med venner, vel fortjent! Har du pakka krepptanga?
    Ingen store planer her i gården. :)

    SvarSlett
  6. Ha ha ha, jeg er ikke helt ferdig med å flire MED deg, men....Søøøøt var du. Jeg håper på en rolig helg med kos og syprosjekter. Kos dere så mye på fjellet, den fjellturen er jo ikke det viktigste med den turen vel!? :-)

    SvarSlett
  7. Herlig bilde!
    :)
    Kos deg i helga.

    SvarSlett
  8. Det er flere av oss som ikke har så flatterende bilder fra den tiden:) KOOOS dere masse. Skulle gjerne vært der sammen med dere, men får bli en annen gang. Jeg er så "heldig" å ha kurshelg, og skal forelese til 20 fosterforeldre om å støtte fosterbarns relasjon til egen familie. Sennende. Hils alle damene:)

    SvarSlett
  9. Haha, nydelig bilde! Og du er heldig som har så mange gamle venner. Tror det er noe spesielt med å vokse opp på et lite sted og ikke ha mange skoler, mange bytter og mange mennesker. God tur! Evt: Kos deg med god drikke og skravling!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails